تدوین طرح بازرسی ادارات استان مرکزی در تکریم ارباب رجوع
کد خبر: 3693203
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
حقیقی خبر داد:

تدوین طرح بازرسی ادارات استان مرکزی در تکریم ارباب رجوع

گروه اجتماعی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه ارباب رجوع و تکریم آن یکی از مباحث مهم در حقوق شهروندی است گفت: در حال تدوین طرح بازرسی ادارات و نهادها در زمینه تکریم ارباب رجوع هستیم و قرار است از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در انجام این بازرسی‌ها استفاده شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، در نشست مشترک کارگروه امور بانوان و و حقوق شهروندان استان که با حضور شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در حقوق شهروندی، امروز، 30 بهمن ماه در استانداری برگزار شد با بیان اینکه تحقق حقوق شهروندی مستلزم تبیین نقشه راه عملیاتی است گفت: تمام طرح‌های حقوق شهروندی استان دارای نقشه راه است که به عنوان نمونه می‌توان به گزارش عملکرد شاخص پنج ساله دستگاه‌ها بصورت اینفوگرافیک اشاره کرد.
وی ادامه داد: طراحی و بارگذاری این گزارشات، باعث می‌شود مردم از فعالیت‌ دستگاه‌ها که به عنوان یکی از ارکان‌ حقوق شهروندی به شمار می‌روند آگاه شوند به دنبال تشویق سمن‌ها برای پرداختن به حقوق شهروندی به 3 سمن در این زمینه مجوز داده شده است.
حقیقی با بیان اینکه جوانان یکی از محورهای مهم حقوق شهروندی هستند گفت: اگر به دنبال اجرای حقوق شهروندی هستیم باید به جوانان جایگاه داده شود و بتوانند بدون لکنت، خواسته‌ها و مطالبات خود را بیان کنند در این راستا دو کار در استان بطور ویژه دنبال می‌شود که می‌توان به تاسیس خانه جوان در هفته آینده و جذب صددرصدی اعتبار یک درصدی دستگاه‌ها برای هزینه در حوزه ورزشی جوانان اشاره کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه ارباب رجوع و تکریم آنها یکی دیگر از مباحث مهم در حقوق شهروندی است گفت: در حال تدوین طرح بازرسی ادارات و نهادها در زمینه تکریم ارباب رجوع هستیم و قرار است از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در انجام این بازرسی‌ها استفاده شود.
حقیقی در پایان بیان کرد: تدوین حقوق شهروندی برگرفته از قانون اساسی است که از برنامه چهارم توسعه به بعد به این موضوع پرداخته شده اقدام دولت و شخص رئیس جمهور برای تدوین و رونمایی از منشور حقوق شهروندی کاری ارزشمند و اثرگذار است.

captcha