نمایش خودزنی نتانیاهو در مونیخ/ فرافکنی صهیونیستی برای یک اجماع جهانی علیه ایران
کد خبر: 3693282
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
رضا سراج عنوان کرد:

نمایش خودزنی نتانیاهو در مونیخ/ فرافکنی صهیونیستی برای یک اجماع جهانی علیه ایران

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل استراتژیک و رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی گفت: اظهارات مضحکانه نتانیاهو نشان داد که رژیم صهیونیستی با ترویج ایران هراسی، می‌خواهد مسئله عادی سازی روابط خودش را با کشورهای مرتجع عرب ادامه دهد تا بدین سبب وارد ژئوپلیتیک منطقه شود.

سه شنبه ارسال شود/// نمایش خودزنی نتانیاهو در مونیخ/ فرافکنی صهیونیستی برای یک اجماع جهانی علیه ایران

رضا سراج، کارشناس مسائل راهبردی و رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌گو با خبرنگار ایکنا درباره سخنرانی ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اظهارات اخیر و مضحکانه نتانیاهو این واقعیت را به معرض نمایش گذاشت که رژیم صهیونیستی در یک تنگنای امنیتی قرار گرفته و به وضعیت خودزنی دچار شده است.
وی ادامه داد: خطر برای این خاورمیانه از آن‌جایی شروع شد که این غده سرطانی در این منطقه زایش پیدا کرد و بعد از آن ما همواره شاهد جنگ، کشتار و ظهور پدیده تروریسم دولتی و تکفیری در خاورمیانه هستیم.
کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: لذا خطر واقعی برای منطقه، خود صهیونیست‌ها هستند و برای این‌که این خطر را پوشش دهند و کتمان کنند، به فرافکنی روی می‌آورند و سعی کرده‌اند تا ایران هراسی را در غرب آسیا رواج دهند.
وی درباره پشت پرده ترویج ایران هراسی در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که با ایران هراسی، مسئله عادی سازی روابط خودش را با کشورهای مرتجع عرب دنبال بکند و به آن‌ رسمیت ببخشد تا بدین سبب وارد ژئوپلیتیک منطقه شود.
رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی افزود: از طرف دیگر اسرائیل با بزرگنمایی ترس از ایران به دنبال اجماع سازی مجدد جهانی علیه کشورمان است؛ چون می‌خواهد اروپا را با خود و آمریکا هم مسیر سازد چون برای دستور کار جدید ترامپ نسبت به تغییر برجام، نیازمند جلب حمایت‌های بیشتری از سوی آن‌ها است. بنابراین سخنان نتانیاهو خیلی هم تازگی ندارد و نباید آن‌ها را جدی گرفت.
سراج معتقد است که منافع اتحادیه اروپا هرگز اجازه نمی‌دهد شکاف عمیقی با آمریکا ایجاد شود و در این باره تصریح کرد: برخی فکر می‌کردند که اگر برجام تصویب و اجرایی شود، بین آمریکا، رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا شکاف ایجاد خواهد شد و به واسطه آن عملیات ایران هراسی متوقف می‌شود؛ اما اظهارات نتانیاهو اثابت کرد، شکاف میان این سه به‌ویژه میان آمریکا و اسرائیل یک توهم است، زیرا این دو بخش لاینفک نظام سلطه جهانی هستند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

 

captcha