مهارت‌های زندگی به زوج‌های یزدی آموزش داده می‌شود
کد خبر: 3693289
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

مهارت‌های زندگی به زوج‌های یزدی آموزش داده می‌شود

گروه اجتماعی-رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در حال حاضر با تکیه بر مبانی علمی غنی و مبانی متعالی دینی، آموزش مهارت‌های زندگی طی 16 ساعت به زوجین جوان در آستانه ازدواج ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد 29 بهمن ماه در آیین تجلیل مجریان طرح آموزش زوج های جوان اظهار کرد: در بررسی پرونده های اختلافات خانوادگی مشخص شد، اختلافات خانوادگی ربطی به سطح سواد افراد ندارد بلکه عدم داشتن مهارت های زندگی باعث انشقاق و اختلاف در خانواده ها می شود.

وی با اشاره به ارجاع پرونده های اختلافات خانوادگی به مراکز مشاوره خانواده، گفت: بسیاری از ارجاعات پرونده های دعاوی خانواده به مراکز مشاوره، منجر به سازش و حل اختلاف بین زوجین شد که این نتیجه یک اقدام مثبت ارزیابی شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی راهکار قانونی آموزش مهارت های زندگی به زوج های جوان، تکالیف برای قوا در این مسئله مشخص شد و با امضای تفاهم نامه 4جانبه بین دادگستری، بهزیستی، ثبت اسناد و کانون سردفتران این مصوبه شکل اجرایی به خود گرفت.

وی از اعلام و ابراز رضایت زوجین شرکت کننده در این دوره های آموزشی خبر داد و گفت: درحال حاضر با تکیه بر مبانی علمی غنی و مبانی متعالی دینی، این آموزش ها در مدت 16 ساعت به زوجین جوان در آستانه ازدواج ارائه می شود.

یادآور می شود در این همایش از تعدادی از فعالان عرصه آموزش و دست اندرکاران این طرح تجلیل شد./انتهای پیام

منبع: دادگستری یزد

captcha