جهان اسلام در سوگ دردانه نبی رحمت
کد خبر: 3693303
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

جهان اسلام در سوگ دردانه نبی رحمت

گروه بین‌الملل ـ مجبان و عاشقان مکتب عصمت و طهارت سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) را به سوگ نشسته‌اند.

 

جهان اسلام در سوگ دردانه نبی رحمت

به گزارش ایکنا؛ امروز اول اسفندماه، مصادف با روز سوم جمادی الثانی و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است. امروز آسمان و آسمانیان در تاب و تبند.

امروز روزی‌است که زهرا(س) می‌رود تا از این پس چاه، همدم غم‌ها و رازهای امیر مؤمنان ‌شود.امروز غم سنگین از دست دادن زهرا(س)، کمر فاتح خیبر را خم می‌کند و بی‎تابی کودکان او ول‌وله‎ای در آسمان به راه می‎اندازد.از دست دادن دخت پیامبر(ص)، تشییع شبانه، قبر مخفی و همه و همه غربت علی(ع) را دو چندان کرده است.

امروز همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در جای جای جهان سالروز شهادت دردانه نبی خدا و ام‌ابیها را به سوگ نشسته‎اند.

جهان اسلام در سوگ دردانه نبی رحمت 

عاشقان مکتب عصمت و طهارت از جای جای جهان راهی عراق شده‌اند تا با حضور در عتبات و آستان‌های مقدس در این کشور اقامه عزا کنند.

زهیر الجبوری، عضو شورای استان نجف در این باره تصریح کرد: بر اساس گزارش دیوان وقف شیعی بیش از یک میلیون و نیم زائر از داخل و خارج از کشور عراق خود را به نجف اشرف رسانده و با حضور در مرقد امام متقیان، شهادت سرور زنان اهل بهشت را به ایشان تسلیت می‎گویند.

 جهان اسلام در سوگ دردانه نبی رحمت

مرقد امیرالمومنین (ع) در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) سیاه پوش شده و نمادهای حزن و اندوه در همه جای صحن علوی نمایان است.
عده‌ای از عزاداران به صورت نمادین پیکر حضرت زهرا(س) را از میدان ثورة العشرین نجف تا صحن حرم امام علی(ع) تشییع می‌کنند، تا بیان کنند اگر آن روز بودند شریک غم‌های مولایشان می‌شدند تا حضرت علی(ع) مجبور نباشد زهرایش را شبانه و در غربت تشییع کند.

 جهان اسلام در سوگ دردانه نبی رحمت

عده‎ای نیز به کربلا رفته‌اند تا با برگزاری مراسم سوگواری، شهادت ام الأئمه را به سیدالشهدا امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان تسلیت گویند.

جهان اسلام در سوگ دردانه نبی رحمت

کاظمین و سامرا نیز از حضور خیل عزاداران بی‌نصیب نیست و عاشقان مکتب عصمت و طهارت در این مکان‌های مقدس اقامه عزا کرده‌اند.

مردم عراق نیز همه توان خود را برای خدمت رسانی به زائران فاطمی به کار بسته‌اند.

ریاض عبدالمنعم، عضو کمیته برگزاری زیارت فاطمیه در عراق طی گفت و گو با خبرگزاری «عین العراق نیوز» با اشاره به این که همه گروه‌های خدمت رسانی در این کمیته برای فراهم ساختن آسایش و امنیت زائران تلاش می‌کنند، تصریح کرد: تنها بیش از 100 موکب به تهیه غذا برای زائران اختصاص یافته است.

پلیس نجف نیز از اجرای طرح‌های ویژه‎ای به منظور تأمین امنیت راه‎های ورودی و خروجی این استان و امنیت زائران و تجمعات عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبرداد.

انتهای پیام

captcha