کشف لاشه هواپیمای آسمان
کد خبر: 3693324
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

کشف لاشه هواپیمای آسمان

گروه سلامت- سخنگوی سپاه از کشف لاشه هواپیمای آسمان در منطقه نوقل در شرق دنا خبر داد.

کشف لاشه هواپیمای آسمان
به گزارش ایکنا، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران از پیدا شدن لاشه هواپیمای آسمان توسط بالگرد‌های نیروی هوافضای سپاه خبر داد.
وی تصریح کرد: از دیروز پهباد‌های این نیرو به گشت و تجسس محدوده‌ای که احتمال سقوط آن وجود داشت آغاز کردند و از امروز نیز دو بالگرد به مختصاتی که پهباد‌ها اعلام کردند، اعزام شده و خوشبختانه موفق شدند نقطه جغرافیایی دقیق سقوط را پیدا کنند.
شریف بیان کرد:این مختصات جغرافیایی کمک زیادی می‌کند روی فعالیت‌های امدادی مشخص نیرو‌هایی که برای تجسس زمینی اعزام می‌شوند، احتمال اینکه عملیاتی هلی بورن هم امکان پذیر باشد به شرط شرایط جوی انجام شود کمک قابل توجهی برای دسترسی سریعتر به لاشه هواپیما خواهد بود.
وی یادآور شد:آن‌چیزی که فرمانده هوا فضا اعلام کردند تصاویر دقیقی از نقطه سقوط اعلام کردند و در واقع شرایط لاشه هواپیما تصویر برداری شده است.
در همین حال مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر سلیمی خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران یاسوج را در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نوقل، تایید کرد.
وی افزود: بر اساس اعلام امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر، قطعه‌ای شبیه به لاشه هواپیمای تهران-یاسوج پیدا شده است.
سلیمی گفت: محل لاشه هواپیمای ساقط شده در یکی از مناطق برف گیر منطقه نوقل پیدا شده است.
محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: سازمان هوافضای سپاه به درخواست جمعیت هلال احمر از شامگاه یکشنبه با تجهیزات پهبادی خود در ۵۰ کیلومتری نقطه جغرافیایی اعلام شده، مشغول گشت زنی و تهیه تصاویر بودند که خوشبختانه در صبح‌گاه امروز موفق به تشخیص محل دقیق سقوط و یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده شدیم.
وی از تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص بطور ویژه تشکر و اعلام کرد کلیه نیرو‌ها و بالگرد‌های جمعیت هلال احمر برای انتقال اجساد بسیج شده‌اند.
captcha