اجتماع عزاداران فاطمی با عطر حضور سه شهید مدافع حرم برگزار شد
کد خبر: 3693353
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
در مشهد؛

اجتماع عزاداران فاطمی با عطر حضور سه شهید مدافع حرم برگزار شد

گروه اجتماعی - همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اجتماع فاطمیون در مشهد با تشییع از پیکر مطهر سه تن از شهدای مدافع حرم؛ غلامعلی خاوری، حسین علیزاده و محمد امینی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مشهد چند روزی است رخت عزا برتن دارد، رخت عزای شهادت حضرت زهرا(س)، اما امروز، یکم اسفندماه، مردم در اجتماع فاطمیون به خیابان‌ها آمدند تا به محضر امام مهربانی‌ها این غم بزرگ را تسلیت گویند.

صدیقه اطهر(س) دختر نبی مکرم اسلام(ص) و کسی تا پای جان از ولی زمان خود دفاع کرد، امروز مردم مشهد در قالب دسته‌های عزاداری به میدان شهدا آمده‌اند تا ضمن عرض تسلیت به ساحت امام مهربانی‌ها،  وفای به عهد خود را به ولی زمان نشان دهند.

هیئت‌های عزاداری در صفوفی منظم به سمت حرم رضوی در حرکت هستند و مردم نیز با این هیئت‌های مذهبی هم ناله  و همگام تا حرم امام رئوف گام برمی‌دارند.

اجتماع فاطمیون با عطر حضور سه شهید مدافع حرم

يا زهرا(س) در ايام شهادتت دل‌هايمان را به سوی بقيع پر داده‌ايم، این مردم را ببین که چگونه به یاد مصیبت‌های تو می‌گریند، به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نزدیک می‌شویم و دل‌های حاضران به سوی حرم رضوی پر می‌کشد.

مغازه‌داران اطراف حرم رضوی گویی فراموش کرده‌بودند که امروز شهادت بانوی دوعالم است و مانند روز‌های معمولی سال مشغول به کسب درآمد بودند، گاهی اوقات هم با اصرار مکرر برای گرفتن عکس یادگاری با حرم یا خرید عطر و ... برای آنان که به اجتماع فاطمیون آمده بودند، مزاحمت ایجاد می‌کردند.

اجتماع فاطمیون سرانجام به حرم امام هشتم(ع) می‌رسد و دقایقی در مقابل گنبد نورانی آن حضرت توقف می‌کند تا با رعایت ادب، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به محضر امام رضا(ع) تسلیت گویند.

اجتماع فاطمیون با عطر حضور سه شهید مدافع حرم

به همراه این فاطمیون به سوی رواق امام خمینی(ره) گام برمی‌داریم تا شاهد سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی باشیم که به دلیل نزدیک شدن به لحظات ملکوتی نماز ظهر وعصر وی به صورت مختصر عنوان کرد:در شهر مدینه هیچکس جز حضرت علی(ع) نمی‌دانست که حضرت زهرا(س) مظلومه است و در ادامه به ذکر مصیبت پرداخت.

اجتماع فاطمیون با عطر حضور سه شهید مدافع حرم

اما این اجتماع چند مهمان ویژه هم داشت که جسم بی‌جان آنان در این اجتماع و روح مقدس‌شان شاید در کنار حضرت زهرا(س) نظاره‌گر این حضور پرشور مردم بود، خوشا به حال آنان که در هر دو عالم نزد صدیقه اطهر(س) هستند، این دلاور مردان غلامعلی خاوری، حسین علیزاده و محمد امینی، شهیدان مدافع حرم بودند.

همچنین، در اجتماع فاطمیون، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، استاد برجسته حوزه علمیه مشهد، قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد، رحیم نورزیان، فرماندار مشهد و... حضور داشتند. 

انتهای پیام

captcha