زمان و مکان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کردستان اعلام شد
کد خبر: 3693394
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

زمان و مکان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کردستان اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از صدور کارت ورود به جلسه بخش کتبی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم از امروز در درگاه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: زمان و مکان این آزمون در استان نیز تعیین شده است.

سیدامجد افصحی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال برای نخستین‌بار به صورت مشترک به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در چهار رشته اصلی «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع) » و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آزمون کتبی تمامی رشته‌ها همزمان با روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند جاری برگزار می‌شود، عنوان کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون از امروز در دسترس شرکت کنندگان قرار گرفته و تا روز برگزاری آزمون نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.quranedu.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بخش شفاهی این آزمون نیز اشاره کرد و افزود: کارت ورود به جلسه شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی (زیر ۱۳ سال) از ۶ اسفندماه بر روی سایت معاونت قرآن و عترت ارشاد قرار می‌گیرد.
افصحی، با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون اذعان کرد: از زمان آغاز ثبت‌نام تا آخرین روز از مهلت ثبت نام ٦ هزار و ٤٩٦ نفر از ده شهرستان استان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.
به گفته وی، یک هزار و ٩٢٩ نفر از سنندج، ٩١٥ نفر از بانه، یک هزار و ٢٧٥ نفر از قروه، ٨٣٤ نفر از بیجار، ٣٢٠ نفر از مریوان و ٧٥١ نفر از سقز، ١٨٤ از دیواندره، ١٣٣ نفر از کامیاران، ١٢٣ نفر از دهگلان و ٣٢ نفر از شهرستان سروآباد در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان ثبت نام کردند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به حوزه های امتحانی این ازمون اشاره کرد و افزود: مدرسه آمنه خدری در شهرستان بانه، مدرسه ابوالحسن الوندی در شهرستان بیجار، دبیرستان پسرانه انبیا در شهرستان سقز، دانشگاه کردستان در سنندج، سالن امتحانات آموزش و پرورش قروه، مدرسه شهدا در شهرستان مریوان، دبیرستان شهید صیاد شیرازی در شهرستان دیواندره، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان کامیاران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد، مدرسه نمونه دولتی سهره وردی در دهگلان، کتابخانه مسجد جامع آرمرده، آستان مقدس امامزادگان عبدالله اسماعیل و محمد پیرتاج، دبیرستان شیخ فضل الله نوری یاسوکند و مدرسه نرجس خاتون دلبران به عنوان حوزه های امتحانی در شهرهای استان تعیین شده است.
افصحی، بیان کرد: ۵۰۰ صندلی در بانه، ۴۰۰ صندلی در بیجار، ۵۰۰ صندلی در سقز، یک هزار و ۳۰۰ صندلی در دانشگاه کردستان، ۲۰۰ صندلی در مریوان، ۲۰۰ صندلی در دیواندره، ۳۰۰ صندلی در کامیاران، ۵۰ صندلی در سروآباد، ۱۵۰ صندلی در دهگلان، ۲۰۰ صندلی در آرمرده، ۳۰۰ صندلی در پیرتاج، ۳۰۰ صندلی در یاسوکند، ۱۵۰ صندلی در دلبران و یک هزار و ۱۰۰ صندلی در قروه برای برگزاری این آزمون اختصاص یافته است.
وی، تقویت انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهاد های قرآنی، سنجش ارزیابی کمی کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآن عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گر و ه سنی نوجوانان جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن وعترت را از جمله اهداف این آزمون برشمرد.

انتهای پیام

captcha