برگزاری «خطبه‌خوانی فدکیه» برای دهمین سال متوالی در کاشان
کد خبر: 3693404
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

برگزاری «خطبه‌خوانی فدکیه» برای دهمین سال متوالی در کاشان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ خطبه‌خوانی فدکیه برای دهمین سال متوالی در کاشان به همت مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ برای دهمین سال پیاپی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم خطبه‌خوانی فدکیه توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در روز سه‌شنبه، اول اسفند‌ماه همراه با یادبود شهید ابراهیم هادی و تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت زهرا(س) در سالن ورزشی تختی این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم که با نوای حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده، مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان همراه بود، جمعیتی از علاقه‌مندان به سوگواری حضرت فاطمه زهرا(ع) پرداختند.
در ابتدای این مراسم قاری نوجوان طرح ملی تلاوت به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی به سخنرانی پرداخت و پس از آن عزاداران فاطمی، به قرائت خطبه فدکیه پرداختند.
خطبه فدکیه، یکی از خطبه‌های مشهور است که در آن، شرایط حساس و خطیر ولایت از سوی حضرت زهرا(س) ایراد شده است که حضرت در محاجّه‌ای با خلیفه اول و پس از آن خطاب به مهاجرین، انصار و مردم مسجد، به دفاع از حریم ولایت، با استدلال آیات الهی و منطق رسا پرداختند.
همچنین در این خطبه، فلسفه احکام و دستورات عملی که یک مسلمان بدان موظف است، تبیین شده است.

برگزاری خطبه‌خوانی فدکیه برای دهمین سال متوالی درکاشان
یادآوری می‌شود، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان علاوه بر فعالیت در حوزه‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن‌ کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی را نیز در دستور کار خود قرار داده است که از جمله مهمترین آن‌ها مراسم مدیحه‌سرایی، مرثیه‌سرایی و سخنرانی تبلیغی است.
همچنین این مؤسسه، ترویج شعائر الهی و معارف اهل بیت(ع) را از اهم وظایف خود می‌داند که عملکرد این مؤسسه در برگزاری هفتگی دعای کمیل حضرت امیرالمؤمنین(ع)، دعای عرفه امام حسین(ع)، زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج)، خطبه‌خوانی فدکیه حضرت زهرا(س)، عزاداری شب‌های ماه محرم و..از این جمله است.

انتهای پیام

captcha