ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس در نجف
کد خبر: 3693410
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس در نجف

گروه بین‌الملل ـ ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس جهان اسلام به همت آستان علوی در نجف اشرف برگزار می‌شود.

برگزاری ششمین نشست نمایندگان آستان های مقدس جهان اسلام در عراق

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان علوی؛ ششمین هم‌اندیشی نمایندگان آستان‌های مقدس جهان اسلام با حضور رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، نمایندگان آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های عراق، ایران و سوریه و هیئتی از سازمان حج و زیارت ایران در مهمانسرای امیرالمومنین (ع) در صحن حیدری حرم مطهر امام علی(ع) برگزار می‌شود.

فائق شمری، رئیس بخش اطلاع‌رسانی آستان علوی با اشاره به این که این هم‌اندیشی صبح فردا، سوم اسفندماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: نمایندگان آستان‌‌های مقدس و زیارتگاه‌های شریف در قالب کمیته‎های تخصصی، اقدامات، آمادگی‎ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنفرانس امسال را که قرار است در کاظمین برگزار شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وی در ارتباط با اهمیت این هم‌اندیشی گفت: آستان‎های مقدس امروز یک پایگاه فرهنگی و مرکزی برای روشنگری‌های اعتقادی به شمار می‌روند که به صورت گروهی، بر اساس مکتب اهل بیت (ع) و در راستای از بین بردن شکاف‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند.

یادآوری می‌شود، گردهمایی تولیت‌ آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های شریف جهان اسلام قرار است در سال جاری میلادی در آستان مقدس کاظمین برگزار شود، اما زمان دقیق این نشست هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام

captcha