احداث 2 باب خانه مهر ویژه بازنشستگان در همدان
کد خبر: 3693446
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

احداث 2 باب خانه مهر ویژه بازنشستگان در همدان

گروه اجتماعی- نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو خانه مهر هر کدام با زیر بنای ۶۳۰ متر، دارای سالن آمفی تئاتر و سالن آموزش، تجهیزات کامل در شهر همدان ساخته شود.

به گزارش ایکنا از همدان حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازنشستگان سرمایه‌های ملی کشور هستند که بعداز سال‌ها خدمت صادقانه و دارای تجارب بسیاری هستند که باید از آن استفاده شود.
وی افزود: توجه به ویژگی‌های روانشناختی بازنشستگان، تامین سلامت جسمانی و بهداشت روانی بازنشستگان یکی از اساسی‌ترین ضرورت‌های جامعه امروز است.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: با این باورو رویکرد در تدوین برنامه ششم توسعه کشور یکی از مهم ترین اولویت‌های ما توجه به مطالبات بازنشستگان در زمینه یکسان‌سازی حقوق و مزایا بوده است.
وی تاکید کرد: در جریان دفاع از این موضوع در مجلس بارها گفته‌ام که به دور از عدالت است دو نفر با مدارک و شرایط یکسان تفاوت حقوق زیادی داشته باشند و باید یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
نماینده مردم همدان خانه امید بازنشستگان را مرکزی برای حضور روزانه این سرمایه‌های اجتماعی برشمرد و گفت:در این مراکز علاوه بر توجه به مسائل رفاهی بازنشستگان، امکان آموزش و تبادل تجارب این طیف جامعه محقق میشود.
وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن ویژگی‌های روانشناختی بازنشستگان ،وجود مرکزی برای حضور داوطلبانه آنها، مشارکت در فعالیت‌های گروهی، موجب احساس ارزشمندی باعث تامین بهداشت روانی آن ها و هدایت آنها برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه می‌شود.
حاجی بابایی گفت: در این راستا پیرو پیگیریهایی که از قبل داشتیم، جلسه مشترکی با آقایان حاج قربان مدیرکل امور استان‌ها و دکتر انتشاری عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشور در محل کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای تشکیل شد.وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد دو خانه مهر هر کدام با زیر بنای 630 متر دارای سالن آمفی تئاتر و سالن آموزش ،تجهیزات کامل در شهر همدان ساخته شود.
وی گفت: محل احداث یک واحد در همان محل پارک عین‌القضات و ساختمان دوم در محلی که با هماهنگی شهردار همدان تعیین می شود احداث می‌شود.
رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: هر دو پروژه فرهنگی در استان همدان در سال 1396 شروع و به یاری خداوند تا اول مهر 1397 به اتمام می‌رسد.

captcha