نحوه انتخاب داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ زمان مسابقات محدود است
کد خبر: 3693449
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
علیزاده عنوان کرد:

نحوه انتخاب داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ زمان مسابقات محدود است

گروه مسابقات ــ مسئول هماهنگی داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ضمن تشریح نحوه انتخاب داوران این مسابقات اظهار کرد: یکی از پیشنهادات بنده برای برگزاری بهتر این مسابقات این است که مدت زمان برگزاری آن افزایش پیدا کند؛ چرا که محدودیت زمانی باعث ایجاد مشکلاتی در برگزاری مسابقات می‌شود.

نحوه انتخاب داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ زمان مسابقات محدود است

علی علیزاده، مسئول هماهنگی داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا درباره نحوه انتخاب داوران این دوره از مسابقات اظهار کرد: یازدهمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن و ترتیل‌خوانی دارالقرآن امام علی(ع) در حال برگزاری است و بنده به عنوان هماهنگ‌کننده داوران این دوره از مسابقات در حال انجام وظیفه هستم و این توفیق را داشتم که در خدمت این مجموعه برای برگزاری مسابقات باشم.
وی ادامه داد: داورانی که برای این دوره از مسابقات انتخاب شده‌اند، همگی از داوران برتر کشور و همچنین از داوران بین‌المللی هستند. البته انتخاب چنین داورانی ضروری بود؛ چراکه شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات در سطح عالی هستند، بنابر این باید داورانی در سطح کیفیت برگزاری این مسابقات انتخاب می‌شد.
علیزاده یادآور شد: افرادی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، بسیار آماده و رقابت شدیدی در میان آنها وجود دارد، بنابر این باید داورانی با تجربه و دارای سابقه کاری و همچنین از چهره‌های شناخته شده قرآنی باشند و لذا اساتید باتجربه‌ای از تهران، قم، کرمانشاه و اصفهان دعوت شده و مسابقات هم تا امروز با کیفیت خوب و مورد انتظار برگزار شده است.
مسئول هماهنگی داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) درباره تعداد داوران انتخاب شده برای این مسابقات عنوان کرد: از اساتید شناخته‌ شده‌ای که قبلا مسابقات مختلف کشوری را داوری کرده‌اند دعوت کردیم تا از توانایی و تجربه آنها استفاده شود.
وی درباره تعداد داوران این مسابقات اظهار کرد: تعداد داوران امسال 27 نفر در رشته‌های مختلف هستند؛ چون هر گروهی نیازمند دست کم سه داور است. البته رشته حفظ کل این دوره از مسابقات دارای 6 داور و رشته قرائت بزرگسالان دارای 4 داور و بقیه گروه‌ها هم دارای هیئت داوران سه نفری بوده‌اند.
علیزاده درباره کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات و تفاوت آن با سال‌های قبل اظهار کرد: خدا را شاکریم که این دوره با کیفیت بالاتری نسبت به سایر دوره‌ها برگزار می‌شود. یکی از تفاوت‌های این مسابقات با سال‌های قبل و همچنین سایر مسابقات قرآن کشوری این است که تعداد شرکت‌کنندگان بسیار زیاد است و عمومیت پیدا کرده است؛ بدین معنی که برای شرکت در این مسابقات، شرط خاصی تعیین نشده و از همه اقشار می‌توانند در آن شرکت کنند.
مسئول هماهنگی داوران مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در پایان یادآور شد: در این دوره از مسابقات، افرادی از همه سنین در دو رده بالای 16 و پائین 16 سال شرکت می‌کنند. اما مهمترین ویژگی این مسابقات که آن را از سایر مسابقات متمایز می‌کند، این است که محدود به قشر یا سنین خاصی نیست بلکه افرادی از همه اقشار و با هر کیفیتی می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند و آمار شرکت‌کننده هم بیش از 4 هزار نفر است.
وی به ارائه پیشنهادات خود برای برگزاری بهتر و با کیفیت‌تر این مسابقات در سال‌های آینده پرداخت و اظهار کرد: چون تعداد متسابقان بسیار زیاد است، بنابر این برنامه داوری آن بسیار مشکل و وقت‌گیر است، باید تدابیری اندیشیده شود تا تعداد شرکت‌کنندگان از هر استانی مشخص و محدود باشد و افرادی که در سطح عالی‌تر و در سطح مسابقات کشوری هستند به این مسابقات راه پیدا کنند.
علیزاده با اشاره به لزوم تجدیدنظر در مدت زمان برگزاری این مسابقات اظهار کرد: همچنین بنده معتقدم باید در مدت زمان برگزاری این مسابقات تجدید نظر صورت گیرد. این دوره 6 روز طول کشید و زمان برگزاری آن هم از 8 صبح تا 10 شب است؛ بنابر این باید داور تمام این مدت را نشسته و داوری کند. با این اوصاف یا باید تعداد روزهای برگزاری مسابقات را بیشتر کرده و یا تعداد متسابقان کاهش پیدا کند.
مسئول هماهنگی داوران مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) در پایان یادآور شد: برگزاری آزمون مقدماتی و آزمون ورودی باعث خواهد شد که چنین مسابقاتی با کیفیت‌تر برگزار شده و افرادی که آمادگی بالاتری دارند بتوانند به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

مطالب مرتبط
captcha