طرح قرآنی سبک زندگی اسلامی در فردوس اجرا می‌شود
کد خبر: 3693484
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

طرح قرآنی سبک زندگی اسلامی در فردوس اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر موسسه ریحانه النبی فردوس گفت: طرح سبک زندگی اسلامی براساس آموزه‌های قرآن و حدیث در مدرسه قرآنی ریحانه النبی فردوس اجرا می‌شود.

حبیب‌الله دعایی، مدیر موسسه ریحانه النبی فردوس در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در طرح سبک زندگی اسلامی قصد داریم دانش‌آموزان پسر مقطع دوم متوسطه و دختر مقطع اول متوسطه  پس از مدرسه به موسسه آمده و سه ساعت آموزش ببینند.

وی افزود: شیوه آموزشی در طرح یادشده به شکل درسی نیست بلکه هدف، ارائه این آموزش‌ها به شکل تفریحی، کارگاه آموزشی و نمایش فیلم است.

این خیر قرآنی خاطرنشان کرد: براساس طرح سبک زندگی اسلامی برپایه آموزه‌های قرآن کریم، شیوه لباس پوشیدن، صحبت کردن و بسیاری از موارد دیگر منطبق با آموزه‌های دینی آموزش داده می‌شود.

دعایی افزود: این موسسه متعلق به مرحوم عبدالحسین دعایی پدرم است که این مکان را 15 سال پیش خریداری و برای آموزش قرآن وقف کرد.

وی بیان کرد: همچنین این موسسه به اداره‌های دولتی، اتحادیه‌های کارگری و دانش‌آموزان، آموزش‌های قرآنی مانند روخوانی، ترتیل و تفسیر قرآن کریم ارائه می‌دهد.

مدیر موسسه ریحانه النبی فردوس اظهار کرد: این موسسه در تابستان 300 دانش‌آموز را آموزش قرآنی می‌دهد و این تعداد در ماه‌های زمستان، بهار و پاییز کمتر است.

دعایی با اشاره به اینکه برای رستگار شدن به قرآن نیاز داریم، افزود: این کتاب آسمانی برای هر کاری که بخواهیم انجام دهیم یک سرلوحه و دستور دارد.

وی یادآور شد:  اگر بخواهیم در دنیا و آخرت سعادتمند شده و در زندگی از آزمایش‌های الهی، سربلند بیرون بیاییم باید به قرآن و اهل بیت (ع) روی آوریم. 

انتهای پیام

captcha