انتقاد جامعه مسلمان از اخراج مشاور مسلمان نخست‌‌وزیر ترینیداد و توباگو
کد خبر: 3693489
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

انتقاد جامعه مسلمان از اخراج مشاور مسلمان نخست‌‌وزیر ترینیداد و توباگو

گروه بین‌الملل: رهبران جامعه مسلمان ترینیداد و توباگو از اخراج بی‌دلیل یک زن مسلمان از تیم مشاوران نخست‌وزیر این کشور انتقاد کردند.

انتقاد جامعه مسلمان از اخراج مشاور مسلمان نخست‌ وزیر ترینیداد و توباگو

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «نیوزدی»؛ نفیسه محمد روز دوشنبه نامه‌ای دریافت کرد که در آن پایان مسئولیتش به عنوان مشاور نخست‌وزیر اعلام شده است.

وی گفت: در این نامه هیچ دلیل برای این اقدام ارائه نشده اما همه می‌دانند علت چیست.

چند روز پیش تعدادی از مسلمانان ترینیداد و توباگو به دلیل آنچه که توطئه برای حمله به یک کارناوال اعلام شده دستگیر شدند که یکی از اقوام نفیسه محمد هم در میان آن‌ها بود.

رهبران مسلمان با انتقاد از اخراج بدون دلیل نفیسه، این اقدام را تبعیض‌آمیز و نوعی بی‌احترامی به جامعه اسلامی این کشور توصیف کردند.

یعقوب علی، رهبر انجمن سنت و جماعت ترینیداد و توباگو در این باره گفت: نخست‌وزیر این اختیار را دارد که مشاوران خود را انتخاب کند اما این نحوه اخراج از تیم مشاوران صحیح نیست و افکار عمومی از این مسئله ناراضی هستند.

وی افزود: این اقدام ممکن است تبعات سیاسی داشته باشد.

ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب در آمریکای لاتین است که جزو مستعمرات بریتانیا بود و در سال 1962 اعلام استقلال کرد.

بیش از صدهزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند که حدود 5 درصد از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند. مساجد بسیاری در این کشور وجود دارد و عید فطر برای مسلمانان تعطیل رسمی است. 

انتهای پیام

captcha