کلنگ ساخت کتابخانه قلم چی فردوس به زمین خورد
کد خبر: 3693510
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

کلنگ ساخت کتابخانه قلم چی فردوس به زمین خورد

گروه فرهنگی- عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی مرکزی فردوس در خراسان‌جنوبی با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) آغاز شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، آئین کلنگ زنی این کتابخانه با حضور نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار، امام جمعه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و همچنین واقف و مسئولان بنیاد قلم چی برگزار شد.

محمد کریمی، فرماندار شهرستان سرایان در این مراسم اظهار کرد: اندیشه‌های نو، حرکت‌های جدید می آفریند و اندیشه‌ها و دانش با کتاب انتشار می‌یابد.

 وی با بیان اینکه توسعه و دانایی، رهاورد فرهنگ کتابخوانی است و هر جامعه ای که داناتر باشد، تواناتر است و این دانایی به برکت مطالعه حاصل می شود، افزود: کتاب ابزار انتقال پیام است و دستاوردهای فرهنگ و تمدن را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کند.

 محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم فردوس در مجلس نیز با اشاره به اهمیت اجرای پروژه ساخت این کتابخانه در شهر فردوس، گفت: کارهایی ماندگار خواهند بود که موثر بوده و به نفع جامعه باشند و اقدامی مانند ساخت کتابخانه شهر فردوس یکی از همین آثار ماندگار است و امیدواریم حضور افراد اهل مطالعه در این کتابخانه، باعث افزایش نرخ مطالعه در کشور باشد.

 کاظم قلم چی، واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) نیز در این مراسم با اشاره به ساخت و تجهیز ٣٥ کتابخانه عمومی کشور با همکاری بنیاد قلم چی طی یک سال اخیر، تصریح کرد: در این مدت زمان تکمیل ساخت ٣٥ کتابخانه عمومی را که جزو سرمایه های ملی محسوب می شود و نیمه تمام بود با اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد و ٣٦٠ میلیون ریال به انجام رساندیم که این کتابخانه ها ظرفیت مناسب مطالعه برای ٢٠ هزار نفر را دارند و در همین مدت تاکنون بیش از ١٢ هزار نفر عضو آن ها شده اند.

 وی افزود: مجموعه نخبگان علمی این شهر مدتی را در کتابخانه ها درس خوانده اند و به موفقیت رسیده اند و امیدوارم مردمان و مسئولان فرهیخته این استان که اینچنین برای علم و دانش اهمیت قائل هستند، کماکان در این مسیر استوار باشند.

 گفتنی است؛ ساخت کتابخانه عمومی قلم چی در شهر فردوس در زمینی با ١٥٠٠ متر مربع زیربنا با مشارکت و تامین اعتباری بالغ بر ٧ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال توسط بنیاد قلم چی انجام می‌شود؛ همچنین مدت زمان اتمام و بهره برداری از این پروژه حدود دو سال پیش بینی شده است.

انتهای پیام

 

 

captcha