راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است
کد خبر: 3693605
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است، گفت: این اردوها فرصت مغتنمی برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، امروز در نشست تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مطمئناً در شرایط فعلی انقلاب اسلامی، نقش دانشگاهیان علی الخصوص دانشجویان در دفاع از انقلاب و آرمان‌های انقلاب و تبیین ارزش‌های آن تأثیر گذار است.

وی، با بیان اینکه نزدیک چهل سال است از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، گفت: ملت ایران با همه قدرت و توان در حفظ و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده و در مقابل سلطه استکبار ایستادگی کرده است و این اقتدار و عظمت ایران اسلامی در سایه فداکاری‌ها و جانفشانی‌های عزیزان بسیجی، شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معظم بدست آمده است.

جوانپور، ادامه داد: در این مقطع زمانی دشمن با تمام تلاش و قدرت در مقابل ایران ایستاده ولی به برکت قدرت بسیج جهان اسلام که روز به روز در حل فزونی است در اجرای توطئه‌های خود در منطقه شکست خورده است؛ نعمت ولایت و نعمت انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به ملت ایران عطا کرده از همین رو باید در حفظ انقلاب اسلامی تلاش و همواره حول محور ولایت باشیم و خدا را بابت این نعمت شاکر باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با توجه به خطیر بودن وظیفه تشکل‌های دانشجویی در دفاع از ارزش‌های انقلاب خاطرنشان کرد: همانگونه که دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری آن نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند، در تداوم و تثبیت انقلاب نیز نقش‌ محوری دارند. نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان کشور در بعد علمی و فکری یکی از بهترین راهکارهای تداوم‌ بخشی انقلاب اسلامی توسط دانشجویان است.

وی، با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است، ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه همچون سنوات گذشته در پی عمل به رسالت انقلابی خود متولی برگزاری اردو‌های راهیان نور دانشجویی است. این اردوها فرصت مغتنمی برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس است؛ در دانشگاه بستری فراهم شود که بسیج با قدرت بیش از پیش در دانشگاه فعالیت کند و در کنار سایر تشکل‌ها در راستای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارد.

captcha