نخستین سینما سیار روستایی در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می شود
کد خبر: 3693614
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

نخستین سینما سیار روستایی در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می شود

گروه اجتماعی- عضو دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: خراسان‌جنوبی، سومین استان در کشور است که سینما سیار روستایی برای اکران‌های عمومی مردمی در روستاهای آن راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا ازخراسان‌جنوبی، مرتضی بیابانگرد، عضو دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، امروز دوم اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 90 درصد سینماهای کشور در ۱۰ شهر وجود دارد و ۳۰ درصد از جمعیت ایران جز آمار افرادی که به سینما می‌روند، نیستند.

وی افزود: از بین بردن بی‌عدالتی تماشای فیلم برای عده محدودی از افراد، رساندن آثار تولیدی جبهه فرهنگی انقلاب به تمام مردم، بهره بردن نقاط دوردست از فیلم‌ها، گسترش کمی اکران مردمی در استان و کشف فعالان فرهنگی از اهداف راه‌اندازی سینما سیار روستایی در نقاط مختلف کشور است.

مسئول سینما سیار دبیرخانه کشوری جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه باید مردم  را جذب کرده تا سینمای ارزشی داشته باشیم تا صدای انقلاب به گوش تمام مردم رسانده شود، تصریح کرد: قرار است امشب اولین فیلم در شوسف اکران شود.

بیابانگرد ادامه داد: همچنین در روستاهای درح، لانو، علی آباد، آسیابان درخش، تخته جان، کوشکک، افین، شاهرخت، مردستان و جوخواه نیز این فیلم‌ها اکران خواهد شد.

وی بیان کرد: فیلم‌های جشنواره عمار فیلم‌های ارزشی را در مناطق محروم اکران می‌کند و جشنواره عمار می‌خواهد این امر را مطرح کند که چقدر از ظرفیت فیلم‌سازی استفاده کرده‌ایم و باید بررسی کنیم که چرا نتوانسته‌ایم پتانسیل‌ها را فعال کرده و در زمینه مشکلات مردم فیلم بسازند.

عضو دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه در سینمای ایران کم‌تر به مشکلات مردم مناطق محروم پرداخته می‌شود، افزود: جمعیت قابل توجهی از مردم محروم از حضور در سینمای ایران محروم هستند و دیده نمی‌شوند و این نابرابری رسانه‌ای است.

بیابانگرد ادامه داد: فیلم های داستانی در مورد مدافعان حرم، بخش کودک و نوجوان، نقد در گفتمان، نماهنگ‌ها با موضوع تاریخ معاصر و پیروزی انقلاب و فیلم‌هایی با موضوعات اقتصاد مقاومتی برای اکران تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم سینما سیار روستایی را در مناطق محروم گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: فیلم‌های جشنواره عماربه صورت رایگان اکران می‌شود.

مسئول سینما سیار دبیرخانه کشوری جشنواره مردمی فیلم عمار یادآور شد: تاکنون سینما سیار روستایی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و هر سر پل ذهاب اکران شده و خراسان‌جنوبی سومین استان است که قرار است فیلم‌های سینما سیار روستایی در آن اکران شود.

انتهای پیام

captcha