حمایت از توانمندسازی زنان روستایی بخش مرکزی اسدآباد
کد خبر: 3693636
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

حمایت از توانمندسازی زنان روستایی بخش مرکزی اسدآباد

گروه اجتماعی- بخشدار مرکزی شهرستان اسدآباد گفت: در راستای ارتقاء درآمد اقتصادی خانوارها از توانمندسازی زنان بخش مرکزی این شهرستان حمایت می‌شود.

به گزارش ایکنا از همدان، علی ترابی بخشدار مرکزی شهرستان اسدآباد توانمندسازی زنان روستايی را يكی از مهمترين عوامل توسعه روستاها دانست و بیان کرد: حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقاء درآمد خانوارهای روستايی نقش مهمی داشته باشد که به همين منظور از ارائه برنامه‌های اقتصادی و توليدی در سطح روستاهای بخش بر اساس سياست‌های دولت تدبير و اميد و در راستای خدمت‌رسانی به روستائيان حمايت خواهيم كرد.
وی با بیان اینکه ايجاد صنايع‌تبديلی در روستاها يکی از سودمندترين ارتباطات بين دو بخش صنعت و کشاورزی بوده و اين صنايع از ميزان بيکاری‌های دائمی و فصلی در مناطق روستايی می‌کاهد، افزود: با توجه به کشاورزی بودن منطقه اسدآباد ايجاد صنايع‌تبديلی و پايين‌دستی برای جلوگيری از مهاجرت روستائيان به حاشيه‌شهرها لازم و ضروری است که اميدواريم مسئولان استانی و شهرستانی برای ايجاد اين مهم نسبت به بخش مرکزی اسدآباد توجه ویژه‌ای داشته باشند.
ترابی توسعه بهداشت روستایی را يکی از مهمترين برنامه‌های بخشداری و شبكه بهداشت و درمان شهرستان دانست و اظهار کرد: در سالجاری احداث پنج خانه بهداشت، يک مركز سلامت و 3 درمانگاه روستايی به منظور خدمات‌رسانی به روستائيان در بخش مركزی در دستور كار قرار گرفته که بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال آينده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
وی از سياست‌های مورد توجه در روستاها را توجه به فضاهای تفريحی و ورزشی برای ايجاد شادی و نشاط در بين كودكان دانست و افزود: خوشختانه در سالجاری با اعتباری افزون بر 120 ميليون تومان 3 پارک كودک در روستاهای سيراوند، ترخين‌آباد و قادرآباد احداث شد و به بهره‌برداری رسيد.
بخشدار مرکزی شهرستان اسدآباد با اشاره به توسعه فضای ورزشی در بخش مرکزی، گفت: در حال حاضر ايجاد 9 خانه ورزش در روستاهای بالای 1500 نفر شهرستان و نیز احداث مجتمع چندمنظوره ورزشی چنارسفلی با اعتبار اوليه 400 ميليون تومان در دستور كار قرار دارد كه اميد است در سال آينده مورد بهره‌برداری قرار گيرد.
وی در ادامه با اشاره به اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: دولت در بحث اشتغال روستايی 1500 ميليارد تومان تسهيلات با نرخ سود پايين به استان همدان اختصاص داده كه تا كنون 106 طرح در حوزه‌های مختلف كشاورزی، صنعتی، صنايع‌تبديلی و توليدی در بخش مرکزی به بانک‌های عامل معرفی شده كه با ايجاد و راه‌اندازی اين طرح‌ها نويد آينده بهتر برای مردمان شهرستان اسدآباد و روستائیان بخش را به همراه خواهد داشت.
منبع: ایسنا

انتهای پیام

captcha