ارزیابی 520 اثر ارسالی به دهمین جشنواره «علامه حلی» در یزد
کد خبر: 3693683
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

ارزیابی 520 اثر ارسالی به دهمین جشنواره «علامه حلی» در یزد

گروه حوزه علمیه- معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد از ارزیابی 520 اثر ارسالی به دهمین جشنواره «علامه حلی» خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، دهقانی، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت های بالقوه ای در مدارس علمیه وجود دارد که می توان با اتخاذ تدابیر مناسبی،  این ظرفیت ها را بالفعل تبدیل نمود که یکی از آن تدابیر برگزاری جشنواره ها و همایش های از سوی نهادهای مختلف است.

دهقانی تصریح کرد: بالیقین برگزاری جشنواره های همانند جشنواره علامه حلی فرصت مناسبی است تا طلاب آثار خود را در معرض رقابت بگذارند.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: سومین جشنواره استانی علامه حلی (ره) مشترک بین خواهران و برادران این استان انجام شد که در مجموع 1034 اثر از حوزه های علمیه خواهران و برادران(169 اثر توسط طلاب برادر و 865 اثر توسط طلاب خواهر) به دبیرخانه ارسال شد.

وی تصریح کرد: تعداد 101 اثر در مجموع پس از ارزیابی شورای علمی جشنواره و در نهایت تایید شورای سیاست گزاری انتخاب شدند که 83 نفر(از رتبه های اول تا سوم و شایسته تقدیر ) از این آمار را طلاب خواهر تشکیل می دهند.

دهقانی یادآورشد: اکنون نیز در دهمین جشنواره علامه حلی (ره) طلاب در راستای تبیین نقش اهل بیت علیه السلام در پایه گذاری و گسترش علوم اسلامی و تبیین نقش عالمان و دانشمندان شیعه در پایه گذاری گسترش و شکوفایی علوم و تمدن اسلامی در مجموع 520 اثر به جشنواره ارسال نموده اند.

وی اظهار کرد: امسال در دهمین جشنواره علامه حلی (ره) از 520 اثر رسیده به تفکیک 476 مقاله، 4 پایان نامه و 40 تحقیق پایانی ارسال شده است که در حال ارزیابی اجمالی است.

دهقانی یادآور شد: در دهمین جشنواره علامه حلی به دلیل تغییر شرط سنی نسبت به سال گذشته و مجاز نبودن افراد سنین بالاتر از31 سال جهت ثبت اثر لذا در مقایسه با سال 1394 با همین معیار شرط سنی (متولدین 65 به بعد) شاهد رشد 38 درصدی هستیم.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: از آمار ارسالی به دهمین جشنواره علامه حلی در مقطع سطح دو مدرسه حضرت زینب (س) یزد در رتبه اول با ثبت 144 اثر، مدرسه حضرت زینب کبری(س) در رتبه دوم 94 اثر و مدرسه ریحانه الرسول (س) یزد در رتبه سوم با 54 اثر بیشترین آمار ثبت اثر را به خود اختصاص داده اند.

دهقانی گفت: در مقطع سطح سه نیز موسسه آموز عالی امام حسین (ع) یزد با ثبت 21 اثر توانسته است نسبت به سایر مدارس سطح 3 پیشتاز باشد./انتهای پیام

منبع: حوزه علمیه خواهران یزد

captcha