همایش ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در قاین برگزار می‌شود
کد خبر: 3693713
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

همایش ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در قاین برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس اداره ورزش و جوانان قاین به برگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده در قاین اشاره کرد و گفت: این همایش و کارگاه‌های آموزشی نیمه دوم اسفند ماه در شهرستان برگزار خواهد شد .

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محسن قطبی، روز گذشته دوم اسفندماه، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قاینات اظهار کرد: یکی از معضلات اجتماعی بحث طلاق به خصوص در بین زوج های جوانی است که یک تا پنج سال از زندگی آنها می‌گذرد.
وی افزود: مشکلات اشتغال نیز ازدواج جوانان را تحت تاثیر قرار داده است و آسیبهای فضای مجازی نیز بر تحکیم خانواده‌ها تاثیر گذاشته است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاین ادامه داد: اداره ورزش و جوانان شهرستان در نظر دارد تا با همکاری سایر ارگانهای شهرستان کارگاههای آموزشی ویژه جوانان دم بخت و همچنین زوج های جوانی که یک تا پنج سال از شروع زندگی آنها گذاشته است برگزار کند.
بهمن کهن ترابی، فرماندار قاین نیز در این جلسه اظهارکرد: درحال حاضر آسیب‌های اجتماعی بر زندگی افراد تاثیر زیادی گذاشته است و باید از کودکی در خصوص بسیاری از مسائل فرهنگ سازی کرد .
وی ادامه داد: وقتی در آموزش وپرورش به عنوان یک ارگان تاثیر گذار در بحث فرهنگ سازی و تمرین حقوق شهروندی و مولفه ها مشکل داریم؛ یک کودک نیز در زندگی آینده خود به حدی رشد می‌کند که در نمی‌تواند در زندگی خود دوام بیاورد .
فرماندار قاین تصریح کرد: وقتی این افراد جامعه از کودکی ناسازگار بار می‌آیند و قدرت انطباق با شرایط را ندارند و از طرفی نیز معیشت و بیکاری نیز بر آنها تاثیر می گذارد و این از مشکلات فرهنگی جامعه است.
کهن ترابی گفت: آموزش وپرورش به عنوان یک مجموعه مهم، کمترین توجه را به کودکان و نوجوانان دارد و این نهاد یک استراتژی مهم برای این موضوعات ندارد.
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در بین خانواده‌ها، افزود: برای حل این معضلات باید تصمیماتی گرفته شود که مسکّن باشد و معضلات را کاهش دهد و برگزاری این گونه کارگاههای آموزشی می‌تواند در زندگی افراد موثر باشد..
فرماندار قاین بر همکاری سایر ارگانها در برپایی این همایش تاکید کرد و یادآور شد: ادارات و نهادهای شهرستان به خصوص ادارات فرهنگی راه حل‌های خود را برای کاهش مشکل طلاق تهیه کنند و به اداره ورزش و جوانان تحویل تا براساس آن برنامه ریزی برای حضور اساتید و کارگاه‌های آموزشی صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha