هیئت‌های مذهبی به نذر فرهنگی توجه کنند
کد خبر: 3693741
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

هیئت‌های مذهبی به نذر فرهنگی توجه کنند

گروه معارف- مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خواستار توجه هیئت‌های مذهبی به نذر فرهنگی شد و گفت: اگر بنا است تفکر و نهضت امام حسین(ع) در جامعه نهادینه شود باید به بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه توجه شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی ، رضا معممی مقدم، امروزسوم اسفندماه، در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسب‌های مذهبی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نهادینه سازی احکام و اخلاق و بسط آن به توحید موحدانه از مهم ترین وظایف این ستاد است.

وی با بیان اینکه این ستاد برای صیانت از حقیقت و فلسفه وجودی مناسبت‌های مذهبی تشکیل شده است، افزود: همچنین پرهیز از خرافات در مجالس مذهبی از کارکرد های این ستاد است.

معممی مقدم بیان کرد: یک هئیت مذهبی طراز انقلاب باید آگاهی بخش، امیدوار کننده، وحدت آفرین، بیدارگر و در چهارچوب شرع باشد.

وی ادامه داد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسب‌های مذهبی به دنبال برگزاری مراسمات بر اساس محکمات دینی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: این ستاد با عمر ۱۰ ساله خود توفیقات زیادی داشته که باید روز به روز بر آن افزوده شود.

معممی مقدم با بیان اینکه رهبری دو بار از عملکرد هیئت‌های مذهبی و شور و شعور به وجود آمده در مناسب‌های مذهبی تقدیر کردند، افزود: ارتقاء اشعار آیینی و برگزاری مراسمات باشکوه از جمله عملکرد این ستاد بوده است.

وی با بیان اینکه عمده چالش امروز، هدف پنداشتن عزاداری ها است، افزود: وقتی عزاداری را یک هدف بدانیم دچار چالش هایی می شویم که ما را از اصل دور می کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: امروز باید نسبت به احیای جشن‌های سرود و شادی اهتمام بورزیم.

معممی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر ما را به عنوان شیعه عزا می‌شناسند، افزود: تعالیم و تربیت دینی از بستر مجالس شادی هم می تواند به جامعه تزریق شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز تشکل‌های دینی نسبت به برخی از آسیب‌های اجتماعی باید اصلاح گری داشته باشند، اظهار کرد: باید آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را جدی بگیریم.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید جایگاه بانوان و آقایان در مجالس و اجتماع ها تفکیک شود، تصریح کرد: همچنین باید تشکیل مجمع خیرین قرآن و عترت مورد توجه قرار گیرد.

معممی مقدم خواستار توجه هیئت‌های مذهبی به نذر فرهنگی شد و بیان کرد: اگر بنا است تفکر و نهضت امام حسین(ع) در جامعه نهادینه شود باید به بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه توجه شود.

انتهای پیام

captcha