معرفت؛ شرط اول زیارت
کد خبر: 3693746
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

معرفت؛ شرط اول زیارت

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خصوص فلسفه‌های زیارت و به‌ویژه زیارت اربعین، گفت: عرضه اعمال، تجدید عهد میثاق با امام و مقتدا مهم‌ترین فلسفه‌های زیارت هستند، این در حالی‌است که داشتن معرفت شرط اول زیارت است.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مردم خرم‌آباد امروز پنج‌شنبه، سوم اسفندماه در دیدار با جمعی از دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت ستاد اربعین لرستان، داشتن معرفت را شرط اول زیارت ائمه‌اطهار(ع) برشمرد و اظهارکرد: هر فردی که می‌خواهد به دیدار و زیارت کسی برود بایستی در وهله اول معرفت داشته باشد و با معرفت به زیارت برود.
وی داشتن عقل را وسیله و ابزاری برای شناخت خداوند متعال دانست و اضافه کرد: خداوند باید خودش را به ما بشناسد چراکه ما نمی‌توانیم خدا را بشناسیم و در راه شناخت خدا باید از راه عقل ورود کنیم.
معرفت؛ شرط اول زیارت

آیت الله میرعمادی شناخت خداوند متعال را مستلزم شناخت پیامبر خدا و امام معصوم دانست و افزود: بین معرفت خدا، معرفت رسول و معرفت امام پیوند و رابطه خاص برقرار است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که آن‌چه موجب نجات ما از گمراهی می‌شود امامت است، ادامه داد: امامت همانند نوری در برابر ظلمت و گمراهی است کمااینکه شناخت و درک امام‌ سبب کامل شدن دین انسان نجات بشر از گمراهی می‌شود.

زیارت اربعین به نماد جهانی برای مسلمانان و شیعیان تبدیل شده است

امام‌ جمعه خرم‌آباد بر ضرورت تبدیل شدن زیارت اربعین امام حسین(ع) به یک فرهنگ عمومی و جهانی تاکید و خاطرنشان کرد: عنوان کرد: اقشار مختلف مردم از تمام کشورها امروز در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کنند این در حالی‌است که زیارت اربعین به نماد جهانی برای مسلمانان و شیعیان تبدیل شده است و ما باید اجازه ندهیم با این فرهنگ بازی شود و آن را در جهت افزایش معرفت نسبت به امامت قرار دهیم.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که، آن‌چه موجب افزایش ارزش کار فعالین در مراسم اربعین حسینی می‌شود، برگزاری منظم و دقیق این مراسم است، افزود: معرفت به خداوند و پیامبر خدا زمانی کامل می‌شود که ما در کنار معرفت به این دو معرفت به امام و مقتدای خود نیز داشته باشیم.
وی اطاعت، تبعیت و پیروی کردن از دستورات و فرمایشات ائمه معصوم را شرط دیگر معرفت برشمرد و خاطرنشان کرد: سفارش ائمه معصومین ما این است که در زمان غیبت دعای معرفت زیاد خوانده شود این در حالی‌است که ثواب زیارت در گرو معرفت است.

انتهای پیام

captcha