شهادت، یك جریان توقف‌ناپذیر است/ دشمنی با اهل بیت(ع)؛ وجه مشترك تمام گروه‌های تروریستی منطقه
کد خبر: 3693752
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
غیاثی:

شهادت، یك جریان توقف‌ناپذیر است/ دشمنی با اهل بیت(ع)؛ وجه مشترك تمام گروه‌های تروریستی منطقه

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه فجر فارس شهادت را یک جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ما توصیف کرد و گفت:‌ امروز راه سعادت با وجود دشمنان به ظاهر بزرگی که وجود دارد از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌کند.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 3 اسفندماه در نخستین یادواره 82 شهید مدافع حرم و امنیت استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: باید تلاش کنیم تا به تأسی از حضرت زهرا(س) بتوانیم زندگی فاطمی داشته باشیم.

حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام عرصه‌هاست
وی، حضرت زهرا(س) را الگویی برای همه عرصه‌ها، حقیقت انسان کامل و افتخار وجود توصیف کرد و افزود: حضرت زهرا(س) اسوه طهارت، تقوا، ساده‌زیستی و مهم‌تر از همه تداعی دفاع از ولایت است و ولایت‌مداری آن حضرت می‌تواند برای همه عرصه‌ها و همه نسل‌ها درس‌آموز باشد.
غیاثی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس گفت: این مراسم در پاسداشت شهدای مدافع حرم و همه شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حریم ولایت در شهر شیراز و در مکانی که به عنوان حرم سوم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، برگزار شده است.
فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه ملت ایران استقلال و عزت خود را مرهون شهیدان می‌داند که سرمایه حیات و نشاطشان را برای آرمان‌های والای انقلاب مقدس اسلامی تقدیم کردند و ما امروز تأثیر این خون‌های پاک را شاهد هستیم.

تلاش دشمن در كمرنگ شدن فرهنگ مجاهدت و شهادت
وی اظهار کرد: اینکه برخی از دشمنان انقلاب اسلامی امروز تلاش می‌کنند که فرهنگ مجاهدت و شهادت کمرنگ شود، به دلیل این است که از خون‌های پاک شهدا که در مسیر تعالی اسلام و انقلاب اسلامی بر زمین می‌ریزند، واهمه دارند.
غیاثی با بیان اینکه انسان‌ها دو دسته هستند، گفت: یک دسته در راه‌ آرمان‌های خودشان جانشان را فدا می‌کنند و به شهادت می‌رسند و دسته‌ای که می‌مانند و باید در مسیر عهد و پیمان و میثاقی که با شهدا بستند آن مسیر را به درستی طی کنند و ما جمع حاضر و میلیون‌ها انسانی که امروز حضور دارند از دسته دومی هستند که باید مسیر شهدا را به درستی طی کنیم بر سر میثاق و عهد و پیمانی که با خداوند و شهدا بستند، بمانیم.

راه سعادت از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌كند
فرمانده سپاه فجر فارس با تصریح اینکه امروز راه سعادت با وجود دشمنان به ظاهر بزرگی که وجود دارد از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌کند، گفت: امروز اگر مردم ما در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند از جمله یادواره‌ها و مراسم شهدا به دشمنان انقلاب و اسلام پیام دارد و آن اینکه می‌خواهند بگویند ما بر سر عهد و پیمان و میثاقی که نسبت به شهدا بستیم همچنان مقاوم ایستاده‌ایم و پایبندی خودمان را اعلام می‌کنیم.

شهادت یك جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ماست
وی، شهادت را یک جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ما توصیف کرد و گفت: ما باید تا آخر مسیر تحقق آرمان‌های بلند شهدا را دنبال کنیم و به ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار بمانیم.
غیاثی گفت: اعتقادم این است که تاریخ یک بار دیگر تکرار شده است و ما تا به امروز تصور می‌کردیم که حضرت زینب(س) فقط در عاشورا و کربلا ایفای نقش کرد ولی امروز می‌بینیم که حضرت زینب(س) هنوز علم در دست گرفته و در شام ایستاده و منتظر یاران امام زمان(عج) است تا اینکه بتواند مقدمه ظهور مهدی فاطمه(عج) را آماده کند.

امروز حرم حضرت زینب(س) پایگاهی برای پرورش سربازان امام زمان(عج) شده است
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز حرم حضرت زینب(س) پایگاهی برای پرورش سربازان امام زمان(عج) است، گفت: امروز همه تلاش‌های ما در راستای نهضت جهانی مهدی فاطمه(عج) است.
وی با تصریح اینکه مدافعان حرم که دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حریم قرآن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند اگر نبودند شراط ما اینگونه نبود، گفت: اگر مدافعان ما در زمان حضرت علی(ع) در کوفه بودند، آن حضرت آن‌قدر غریب نمی‌ماند و کسی به خودش جرأت نمی داد که در کوچه‌های بنی هاشم به حضرت زهرا(س) سیلی بزند و درب خانه ایشان را آتش بزند.

نقش مدافعان حرم، دوران صدر اسلام را تداعی می‌كند
غیاثی با تأكید بر اینكه امروز نقش مدافعان حرم ما بی‌بدیل است و دوران صدر اسلام را تداعی می‌کند، امروز مردم ایران به خصوص مدافعان حرم امتحان خوبی را در راه دفاع از حریم ولایت پس دادند و در این راه به شهادت رسیدند.
فرمانده سپاه فجر فارس همچنین یاد شهدای عرصه امنیت را در جنوب شرق كشورمان به فوز عظیم شهادت نائل آمده‌اند را گرامی داشت و گفت: شهدای ما به خاطر هوشمندی و زمان‌شناسی و بصیرت در زمره مؤمنان صالح بودند كه به میدان درگیری با دشمنان حق شتافتند و جان خود را نثار كردند.
وی تأكید كرد: امروز ما معتقدیم که تمام کفر و نفاق و باطل پشت سر تروریست‌هایی است که در جنگ‌های نیابتی علیه اسلام و شیعه قرار گرفته‌اند و اگر شهدا نبودند تداوم حاکمیت استکبار در جهان و منطقه قطعاً به گونه دیگر رقم می‌خورد اما اگر آن‌ها را موضع ضعف و تزلزل می‌بینیم كه به دلیل پایمردی و مقاومت ملت و شهدای ماست.

 هدف دشمنان، جلوگیری از گسترش اسلام ناب در منطقه است
غیاثی با یادآوری این نكته كه هدف دشمنان اسلام، جلوگیری از گسترش اسلام ناب در منطقه است، گفت: امروز گروه‌های تکفیری و تروریستی که زاییده آمریکا و سایر هم‌پیمانان اوست، در مقابل جانفشانی كه ناشی از فرهنگ مقاومت مدافعان حرم است، نتوانسته‌اند به اهداف شومشان برسند.

وجه مشترك همه گروه‌های تروریستی در منطقه دشمنی با اهل بیت(ع) است
فرمانده سپاه فجر فارس، وجه مشترك همه گروه‌های تروریستی در منطقه را دشمنی با اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: امروز دشمن در جهت تفرقه در امت اسلامی و همچنین ایجاد ناامیدی در تفكر شیعی تلاش می‌کند و اگر جانفشانی شهدای مدافعان حرم و سایر شهدای ما نبود شرایط به گونه دیگری بود.
وی وجود آرامش در منطقه را به دلیل رشادت‌های شهدای مدافع حرم دانست و گفت: امروز ما افتخار داریم که هیچ سرزمینی در اختیار داعش نیست، هرچند برخی از گروه‌های تروریستی هنوز در منطقه حضور دارند ولی این به آن معنا نیست که یك جمعیت بزرگی تحت عنوان داعش در منطقه وجود داشته باشند.

شرط توفیقات ما فقط و فقط تبعیت محض از رهبری است
غیاثی در عین حال این نكته را یادآور شد كه اندیشه‌ها و ایده‌هایی كه دشمنان نظام و انقلاب در قالب تفكر تروریستی دنبال می‌كنند، هنوز از بین نرفته است، سپس ادامه داد: شرط توفیقات ما فقط و فقط تبعیت محض از مقام معظم رهبری است.
فرمانده سپاه فجر فارس یادآور شد: ما معتقدیم که مقام معظم رهبری پرچم را به دست گرفتند و امروز یاران رهبری که همان یاران باوفای امام عصر(عج) هستند صف کشیدند و با وجود همین رهبری است كه بسیار مقتدر و امن هستیم.
وی با بیان اینكه امروز بعد از آمریكا، ما تنها كشوری هستیم كه جغرافیای مرزی در كشور داریم و این به برکت جانفشانی شهداست، گفت:‌ امروز تا آفریقا و آمریکای لاتین و شرق و غرب و بلكه دنیا متأثر از ایران است و همه ایران را به عنوان یک قدرت تعیین‌کننده می‌شناسند.

امروز ایران لنگرگاه منطقه و برقرار کننده تعادل جهان اسلام در برابر استكبار است
غیاثی با تصریح اینكه امروز ایران لنگرگاه منطقه و برقرارکننده تعادل جهان اسلام در برابر استكبار است، گفت: امروز چه کسی است که ادبیات مقاومت را باور کرده و شکیبایی در مردم ایجاد کرده و سیاست‌های اقتصادی دشمن را خثثی کرده است و مگر غیر از رهبری است.
وی گفت: امروز اگر توفیقاتی در علم و پیشرفت داریم، مرهون تفکر و حضور در میدان مقام معظم رهبری است و اگر در تحریم‌ها به توفیق‌های هسته‌ای رسیدیم و در تحریم نشكستیم و هسته‌ای شدیم همه به برکت وجود رهبری انقلاب اسلامی است و همه این‌ها تنها توسط رهبر متصل به وحی و نصرت الهی می‌تواند محقق شود.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینكه امروز ابتکار عمل در میدان‌ها با رزمندگان ایران است، گفت: امروز با تکیه بر خداوند و استفاده از همه ظرفیت‌ها به دنیا ثابت کردیم که مردم ما در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد و انسجام کامل هستند و به راحتی هر توطئه‌ای را در نطفه خنثی خواهند کرد.
وی همچنین تأكید كرد كه امروز جهان اسلام یک حامی نیرومند و صادق به نام جمهوری اسلامی ایران و یک پناهگاه بزرگ به نام مقام معظم رهبری دارد و سپس ادامه داد: امروز اگر گرایش ملت‌ها را به ایران و استیصال دشمن را در مقابله با فرهنگ و تفکر شهدا و مجاهدان می‌بینیم به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و عنایتی است که خداوند به ما دارند و ما معتقدیم که صاحب اصلی این انقلاب و نظام امام معصوم امام زمان(عج) است.
انتهای پیام

captcha