اختتامیه دومین دوره طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3693785
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

اختتامیه دومین دوره طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ اختتامیه دومین دوره طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»، پنجشنبه‎شب، سوم اسفندماه، به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار ‌شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی‌، اختتامیه دومین دوره طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم»،  پنجشنبه‎شب، سوم اسفندماه، به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار ‌شد.
بنابر این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از دانشجو معلمان حاضر در دوره آغاز شد و در ادامه علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد تحول فرهنگی در آحاد مردم با الهام از کتاب آسمانی و سیره اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی با رسالت فرهنگی است.

دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد

وی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی مشهد گفت: میزبانی از برگزاری هفت دوره مسابقات ملی دانشجویان ایران و یک دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان و تاسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی از جمله اقدامات جهاددانشگاهی خراسان رضوی به شمار می رود.

دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد
موفقیت‌های ایکنای خراسان رضوی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شعبه خراسان رضوی این خبرگزاری از بهترین و موفق‌ترین شعب این خبرگزاری در سطح کشور به شمار می رود، تصریح کرد: این خبرگزاری سالانه با تلاش خبرنگاران بین ۵ تا ۷ هزار خبر قرآنی تولید و منتشر می‌کند.

دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد
حاتمی در رابطه با طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم نیز گفت: این طرح یکی دیگر از ابتکارات ارزشمند جهاددانشگاهی است و ما به عنوان جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز سعی کردیم به سهم خود در برگزاری آن نقش ایفا کنیم.
سپس حمید صابرفرزام،‌ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، گفت: حجت‌الاسلام حمید محمدی،‌ قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که میهمان این مراسم هستند، در راه ترویج قرآن زحمات بسیاری کشیدند و تعداد زیادی کتاب تالیف کردند و به جرأت می‌توان گفت که در جامعه کمتر کسی را می توان یافت که به این اندازه در راه آموزش قرآن، تدبر و ... فعالیت کرده باشد.
آغاز طرح ملی دانشجو معلم قرآن
وی با بیان اینکه طرح ملی دانشجو معلم قرآن از سه سال قبل در سازمان جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی شد، تشریح کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون با زحمات کشیده شده، حدود ۳۰۰ هزار ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است و حدود هزار نفر نیز موفق به اخذ مدرک پایان طرح شده‌اند.

دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد
صابرفرزام ادامه داد: با وجود اینکه اینکار در سطح کشور برگزار می‌شود، متاسفانه به جزء جهاددانشگاهی هیچ سازمان و نهادی در جهت برگزاری طرح ملی دانشجو معلم قرآن ریالی هزینه نکرده است.
در ادامه حجت‌الاسلام حمید محمدی،‌ قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، با بیان اینکه تاکنون فکر می کردیم که معلمی شغل انبیاء است، افزود: در صورتی که معلمی شغل خود خداوند است، از طرفی هم انبیاء معلمی می کردند و افتخار خلیفة اللهی را بر عهده گرفتند.
وی اضافه کرد: معلمان قرآن مسئولیت‌های بسیار بالایی دارند و از نظر اخلاق باید خیلی متفاوت با دیگران باشند.
اهمیت شب‌زنده‌داری در بهره‌مندی از قرآن
محمدی با بیان اینکه قرآن، سخن خداواند است، عنوان کرد: کسانی که اهل شب‌زند‌ه‌داری و تهجد نیستند، بهره‌ای از قرآن نبرده اند، از همین رو این ارتباط و شب‌زنده‌داری برای بهره‌مندی از قرآن ضروری است.
حق واجب خدا بر بنده
قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، اضافه کرد: هیچ بنده‌ای در عالم نیست مگر آنکه خداوند حق واجبی بر این بنده دارد و آن اینکه قرآن را یاد بگیرد.

دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد
وی با بیان اینکه قرآن مهجور است و این مهجوریت در نزد ما دارای مراتبی است، افزود: باید عملیات مهجوریت‌زدایی از قرآن را انجام دهیم و شما معلمان قرآن بدانید و بفهمید جایگاه خودتان را که در چه معرکه‌ای وارد می شوید زیرا براساس آیات و روایات تمام موجودات و هر آنچه که در این عالم است برای معلم قرآن استغفار می کنند.
تنویر خانه‌ها به نور قرآن
وی در پایان با بیان اینکه طرح ملی دانشجو معلم قرآن، اثرگذار و بدیع است، ابراز کرد: شما معلمان قرآن سفیران حیات‌بخش و تنویرگر قرآن هستید لذا طرح تنویر خانه‌ها به نور قرآن به دنبال طرح ملی اتفاق می افتد و این امر حساسیت و اهمیت کار شما را نشان می‌دهد و باید اصل حلم و صبر را با خود همراه کنید.

دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» در مشهد برگزار شد
در پایان مراسم دومین اختتامیه طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» و با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی،‌ قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، حمید صابرفرزام،‌ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، هادی بختیاری، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد و حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تعدادی از دانشجو معلمان قرآن فعال در طرح و همچنین دانشجو معلمانی که موفق به برگزاری دوره آموزشی قرآن شده بودند، با اهداء هدایایی تجلیل شد.
گفتنی است، 80 دانشجو معلم منتخب قرآنی از سراسر کشور که موفق به گذراندن این طرح ملی و دریافت مدرک شده بودند در دوره آموزشی سه روزه‌ای که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، حضور یافتند.

یادآور می‌شود، حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور، گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان و شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، از جمله اهداف تعریف شده برای این طرح ملی است.

انتهای پیام

captcha