حفظ حرمت شهدا از خطوط قرمز نظام اسلامی است/ لزوم تسریع در جایگزینی عكس‌های جدید شهدا
کد خبر: 3693808
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
قناعتی:

حفظ حرمت شهدا از خطوط قرمز نظام اسلامی است/ لزوم تسریع در جایگزینی عكس‌های جدید شهدا

گروه اجتماعی ـ رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با بیان اینكه حفظ حرمت شهدا از خطوط قرمز این نظام و انقلاب محسوب می‌شود، بر لزوم تسریع در كار جایگزینی عكس‌های شهدا در سطح شهر شیراز تأكید كرد.

به گزارش ایکنا از فارس، جواد قناعتی، رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس شامگاه پنج‌شنبه، 3 اسفند ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: مردم استان فارس همواره مردمی مؤمن، متدین و ولایت‌مدار بوده‌اند كه نگاهی بر گذشته تاریخی این دیار، خود، گواهی بر این ادعاست.
وی با یادآوری اینكه استان فارس مفتخر است كه 15 هزار شهید را در راه دفاع از انقلاب اسلامی تقدیم كرده است، گفت: وجود بیش از 50 هزار جانباز، آزاده و ایثارگر در سطح استان فارس نشان می‌دهد كه مردم این استان همواره در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و اسلام پا بر جا ایستاده‌اند و با این تفاسیر مسلماً هر كس به سهم و وسع خویش باید تلاش كند كه راه شهدا و ایثارگران را در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ادامه دهد.

تداوم راه شهدا یكی از اركان حفظ انقلاب اسلامی است
قناعتی، تداوم راه شهدا را یكی از اركان حفظ انقلاب اسلامی و مكتب اسلام برشمرد و افزود: شهدا كسانی بودند كه با ایثارگری و جانفشانی خود، امنیت و آرامش امروز را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و قطعاً اگر آنان از خودگذشتگی و فداكاری نمی‌كردند، وضعیت امروز كشورمان به گونه دیگری و همانند كشورهای همسایه‌ای بود كه آرزوی لحظه‌ای امنیت و آرامش را دارند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس اظهار كرد: تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داده است، كه دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و اقدامی در جهت از پا درآوردن این انقلاب و سلطه بر این كشور دریغ نکرده و از كوچكترین فرصت‌ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌كنند كه نمونه آن حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) بود كه نشان داد آنان اگر فرصت پیدا كنند، حتی از امن‌ترین مكان‌های این كشور و خانه ملت هم چشم پوشی نخواهند كرد.
وی ادامه داد: با توجه به چنین وقایعی است كه باید قدر شهدا و ایثارگران خود را كه برای تأمین امنیت ما از عزیزترین دارایی‌ خود یعنی جانشان گذشتند، بدانیم و بیش از هر چیزی بر حفظ حرمت خون آنان تأكید و حساسیت داشته باشیم.

شهدا برای قشر خاصی جانفشانی نكردند
قناعتی با تأكید بر اینكه حفظ حرمت شهدا بر همه مردم و مسئولان واجب است، گفت: شهدا كه تنها برای یك قشر و گروه و جناح خاص جانفشانی و ایثارگری نكردند، بلكه آنان برای حفظ مكتب اسلام و انقلاب و این كشور جان خود را در طبق اخلاص نهادند، لذا حفظ حرمت خون شهدا یكی از اركان انقلاب اسلامی و از خطوط قرمز آن محسوب می‌شود.

برخی هنوز نمی‌دانند چگونه باید حرمت شهدا را حفظ كرد
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با اشاره به جمع‌آوری شبانه عكس شهدا در سطح شهر شیراز توسط سازمان سیما، منظر و زیباسازی شهرداری آن هم در شب یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت این استان گفت: متأسفانه برخی هنوز نمی‌دانند حرمت شهدا چگونه باید حفظ شود و به بهانه‌های واهی سعی در كم‌رنگ كردن فرهنگ شهادت و ایثارگری دارند.
 وی همچنین به اظهارات مسئولان سازمان سیما، منظر و زیباسازی شهرداری در این رابطه نیز اشاره كرد و گفت: تعویض عكس شهدا باید در زمانی انجام شود كه عكس‌های جدید و نو آماده بوده و به محض پایین آوردن عكس قبلی، عكس جدید را جایگزین كرد نه اینكه شبانه گروهی بی‌نام و نشان با دستگاه فرز، حتی فرفوژه‌ها و قاب‌های عكس شهدا را از بیخ و بن از سطح شهر بكنند و ببرند و هیچ جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشود!!!

تمام مسئولان وامدار شهدا هستند
قناعتی ادامه داد: تمام مسئولان از هر جناح و گروه و قشر و با هر تفكر و اندیشه‌ای باید بدانند كه این پست و میز آنان از قِبَل جانفشانی همین شهدایی است كه شبانه اقدام به جمع‌آوری عكس آنان شده است!!!
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس در پایان ضمن تشکر از سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان و همچنین اسکندرپور، شهردار شیراز که به محض اطلاع از موضوع دستور پیگیری و برخورد داده و در یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان هم حمایت خوبی را از ستاد یادواره انجام داده‌اند، بر لزوم تسریع هرچه ‌سریع‌تر جایگزین كردن عكس‌های جدید شهدا در جاهایی كه این تمثال‌ها برداشته شده است، تأكید كرد و گفت: ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم كه سازمان سیما، منظر و زیباسازی شهرداری شیراز طبق ادعای خودشان، این كار را هر چه سریعتر انجام دهند، چرا که نگاه‌های تیزبین خانواده معظم شهدا و مردم ولایت‌مدار سومین حرم اهل بیت(ع) نظاره‌گر عملکرد آن‌هاست.
انتهای پیام

captcha