ضعفا را تحقیر نکنید/ خدا مومن را عزیز می‌دارد
کد خبر: 3693829
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
منبر‌های یک دقیقه‌ای؛

ضعفا را تحقیر نکنید/ خدا مومن را عزیز می‌دارد

گروه جامعه ــ ضعفا را تحقیر نکنید که اگر چنین کردید خداوند بین او و مومنی که به او توهین کردید در بهشت جمع نمی‌کند، جایی که مومن هست او را راه نمی‌دهند، مگر اینکه توبه کند.

ضعفا را تحقیر نکنید/ خدا مومن را عزیز می‌داردبه گزارش ایکنا؛ یکی از آموزه‌های مهم تربیتی که مورد تاکید مکتب انسان ساز اسلام قرار دارد ضرورت حرمت آبروی دیگران و زود قضاوت نکردن درباره هیچ فرد یا اتفاقی است. این موضوع آن‌قدر مهم است که تجاوز به آبروی دیگران جزء بزرگ‌ترین گناهان محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب الیم داده شده است.

پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت این موضوع می‌فرمایند: «همه‌چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است. هرگاه مومن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می‌شود و از بین می‌رود همان طوری که نمک در آب حل می‌شود و از بین می‌رود».

 
پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: شب معراج عرض کردم خدایا، مومن نزد شما چطور است و چقدر می‌ارزد؟ خداوند فرمود: پیامبر من اگر کسی به، ولی من (در اینجا منظور دوست من، مومن و مسلمان است) اهانت کند، مرا با خودش به جنگ طلبیده است. من برای نصرت دوستانم از هر چیزی زودتر عمل می‌کنم.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ضعفا را تحقیر نکنید که اگر چنین کردید خداوند بین او و مومنی که به او توهین کردید در بهشت جمع نمی‌کند، جایی که مومن هست او را راه نمی‌دهند، مگر اینکه توبه کند. خدا مومن را خیلی عزیز می‌دارد.

 سخنرانی استاد جعفرعلی در هیئت فداییان حسین (ع) اصفهان - دی ۹۶
captcha