لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری/تلاش بسیج در راستای ساختن تمدن اسلامی
کد خبر: 3693845
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کشکولی مطرح کرد:

لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری/تلاش بسیج در راستای ساختن تمدن اسلامی

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه لرستان نگاه بسیج را ساختن تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: همه نیروهای انقلابی باید خود را توانمند کنند و روحیه مطالبه‌گری را با نگاه مشفقانه و دلسوزانه تقویت کنند.

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان پنج‌شنبه، سوم اسفند در نشست مجمع سالانه شورای راهبردی بسیج فرهنگیان در پادگان امام حسین(ع) سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزار شد، گفت: شورای راهبردی بسیج باید فارغ از نگاه‌های سیاسی به‌دنبال توانمند کردن دولت به‌معنای اعم باشد
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پا به منصه ظهور گذاشت و شعارها و راهبردهایی را به دنیا اعلام کرد که به نوعی اعجاز انقلاب اسلامی ایران بود و نظیری در دنیا نداشت.

استقلال و آزادی؛ شعار بیشتر انقلاب‌های مردمی در جهان

کشکولی اضافه کرد: انقلاب‌های مردمی در دنیا هر کدام به‌نوعی تک راهبردی بود و یا استقلال را شعار خود قرار می داد و یا به مقوله آزادی تاکید می‌کرد.
فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران ضمن توجه به اسلامیت و جمهوریت، به استقلال و آزادی کشور نیز نگاهی جامع و کلان داشت، به آسیب‌شناسی تحرکات اخیر در برخی شهرهای کشور پرداخت و ادامه داد: از هفتم تا دهم دی‌ماه در 57 شهر کشور تحرکاتی رخ داد که در مجموع 54 هزار نفر به‌صورت هم‌زمان و 110هزار نفر به‌صورت غیر هم‌زمان تجمعاتی انجام دادند.

اغتشاشات اخیر جنگ جهانی نیابتی از طرف دشمنان علیه انقلاب بود

کشکولی اضافه کرد: این تحرکات را می‌توان به‌نوعی یک جنگ جهانی نیابتی از طرف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب آورد که تمام توان و تجهیزات خود را به کار گرفتند تا بلکه بتوانند با سوءاستفاده از تنگناهای اقتصادی و اشتغال مردم آنها را به خیابان‌ها بکشانند.
وی تصریح کرد: گرچه این نقشه بسیار حساب شده و دقیق بود و از قبل همه چیز به دقت بررسی شده بود ولی با انحراف گردانندگان این بازی و شعارهای برانداز علیه نظام مردم خود را از این هنجارشکنان جدا کردند و در دام آنها نیفتادند .
وی به رای بالغ‌بر 98 درصدی مردم در همه‌پرسی سال 58 به نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: با گذشت بیش‌از 40 سال از عمر انقلاب این آمار کمتر از 2 درصدی مخالفان یا ممتنعین نظام جمهوری اسلامی به کمتر از 3 درصد در اغتشاشات سال‌جاری رسید که نشان می‌دهد مردم همچون گذشته به نظام و انقلاب اعتماد دارند و خود را وفادار به آرمان‌های امام و رهبری می‌دانند.

عدم موفقیت دشمن در دین‌گریزی نسل جوان

کشکولی تاکید کرد: با وجودی‌که جریان تبادل اطلاعات در شبکه‌های ارتباطی مجازی دائم در حال پیشرفت است و جوانان و نوجوانان مرتب در معرض شبهه‌افکنی دشمنان قرار دارند اما آمار ریزش آن‌چنان ضعیف است که می‌توان با جرات گفت که دشمن نتوانسته دین‌گریزی را در نسل جوان ارتقاء دهد و نسل چهارم انقلاب خود را مقید به ارزش‌های دینی و اعتقادی می‌داند.
وی در بیان مصادیق وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز گفت: شرکت بالغ‌بر 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و حضور حماسی مردم در راهپیمایی‌های 9 و 13دی و 22 بهمن‌ماه نشان داد که مردم در صحنه هستند و حاضرند برای پایداری نظام و انقلاب فداکاری کنند .
انجام تحقیقات میدانی در خصوص پایبندی مردم به اجرای احکام الهی

 لزوم تقویت روحیه مطالبه‌گری/تلاش بسیج در راستای ساختن تمدن اسلامی

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به انجام تحقیقات میدانی در خصوص پایبندی مردم به اجرای احکام الهی در کشور، تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری، حفظ روحیه انقلابی و استکبارستیزی مردم و نگاه منفی آنها نسبت به برنامه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و افزود: نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که مردم از آرمان‌های اولیه انقلابی فاصله نگرفته‌اند و باز هم همچون گذشته روحیه انقلابی خود را حفظ کرده‌اند در حالی‌که مردم نسبت به آرمان‌های اولیه انقلاب وفادار مانده‌اند اما تاکید کرده‌اند که نیاز هست تا مسئولین و مدیران بیشتر به شعارهای انقلاب پایبند شوند و در عمل خود را مقید به اجرای آن بدانند.
وی به نقش ارزنده معلمان در تربیت دینی دانش‌آموزان هم تاکید کرد و ادامه داد: در جمع معلمان انسان‌های متدین و متعهد بسیاری وجود دارد و نباید اعتماد به نفس و خودباوری را کم‌رنگ کنیم و با سیاه‌نمایی واقعیت‌ها را وارونه جلوه داد.
کشکولی نگاه بسیج را ساختن تمدن اسلامی عنوان کرد و افزود: همه نیروهای انقلابی باید خود را توانمند کنند و روحیه مطالبه‌گری را با نگاه مشفقانه و دلسوزانه تقویت کنند.

دشمنان به‌دنبال شبهه‌افکنی در جامعه هستند

وی تاکید کرد: برای این‌که زمینه‌های واگرایی را کم‌رنگ کنیم باید امیدبخشی را در مردم تقویت کنیم، مایوس‌سازی دشمنان، تبیین و تشریح پیشرفت‌ها، پرهیز از سیاه‌نمایی و گم نکردن اهداف انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و باور کنیم که دشمنان به‌دنبال شبهه‌افکنی در جامعه هستند و بیشتر به‌دنبال شبهه‌های فکری و عقیدتی هستند .
فرمانده سپاه لرستان بر خدمات و فعالیت‌های آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف تربیتی و آموزشی تاکیدکرد و ادامه داد: اقتدار بیرونی و استحکام درونی انقلاب ما به اندازه‌ای است که هیچ دشمنی توان مقابله با کشور ما را ندارد و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هم مرزهای جهانی را درنوردیده و به الگوی جهانی تبدیل شده است.

captcha