تاکید سند تحول بنیادین بر تقویت گرایش به زبان و ادبیات فارسی
کد خبر: 3693850
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

تاکید سند تحول بنیادین بر تقویت گرایش به زبان و ادبیات فارسی

گروه فرهنگی ـ سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان از سند تحول بنیادین به ‌نوان نقشه راه آموزش و پرورش برای آینده کشور یاد کرد و گفت: یکی‌از موضوعاتی که در سند تحول بنیادین به صراحت بدان اشاره شده، تقویت گرایش به زبان و ادبیات فارسی به‌عنوان زبان مشترک ماست که بخش اعظمی از این وظیفه سنگین در تقویت زبان فارسی امروز بر عهده دبیران ادبیات است.

به گزارش ایکنا از لرستان، نصراله بازگیران، سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان پنج‌شنبه، سوم اسفند در همایش علمی، تخصصی «بررسی کتب درسی نونگاشت فارسی» که در سالن دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی خرم‌آباد برگزار شد، در سخنانی سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش برای آینده کشور دانست و گفت: ارتباط و تعامل بین سطوح مختلف لازمه پویایی یک نظام آموزشی است.
وی افزود: ایجاد تعامل بین‌بخشی وظیفه خطیر گروه‌های آموزشی است که می‌توانند به‌خوبی این ارتباط را تعمیق بخشند و در نهایت منجر به پیشبرد آموزش و بهبود فرایند آن شوند.
بازگیران در ادامه از سند تحول بنیادین به ‌نوان نقشه راه آموزش و پرورش برای آینده کشور یاد کرد و ادامه داد: یکی‌از موضوعاتی که در سند تحول بنیادین به صراحت بدان اشاره شده، تقویت گرایش به زبان و ادبیات فارسی به‌عنوان زبان مشترک ماست که بخش اعظمی از این وظیفه سنگین در تقویت زبان فارسی امروز بر عهده دبیران ادبیات در آموزش و پرورش است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در بخشی از سخنانش «هنر»، «آفرینندگی» و «خلاقیت در تدریس» را از رسالت‌های مهم دبیران ادبیات دانست و گفت: دبیر ادبیات موفق در رفتار، گفتار و نگاه خود آموزه‌ها را به بهترین نوع ممکن انتقال می‌دهد.
وی با اشاره به دو ویژگی «آینه بودن» و«جوشش درونی» برای دبیران ادبیات فارسی، افزود: ما در آموزش و پرورش باید جاده و مسیری را ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند با عبور از آن فرصت شکوفایی استعدادهایشان را پیدا کنند.

انتهای پیام

captcha