قاری قرآن، نباید مصنوعی تلاوت کند
کد خبر: 3693868
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

قاری قرآن، نباید مصنوعی تلاوت کند

گروه فعالیت‌های قرآنی- استاد قرآن کریم اظهار کرد: قاری قرآن نباید مصنوعی تلاوت کند، قبل از تلاوت متوسل به اهل بیت(ع) شود و از خدا بخواهد که در تلاوتش اثر بگذارد.

یحیی راثی، استاد برجسته قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی ضمن بیان این نکته اظهار کرد: خودسازی قاری قرآن به گونه‌ای خود عامل آیات باشد در دیگران تاثیر خواهد گذاشت.

قاری قرآن، نباید مصنوعی تلاوت کند
وی افزود: وقتی به آیات عذاب می‌رسیم از آتش دوزخ به خدا پناه ببریم. وقتی به آیات بهشتی می‌رسیم باید طوری تلاوت کنیم که از خدا بخواهیم که به ما نصیب نماید و آن زمان که آیاتی در حوزه اخلاق تلاوت می‌کنیم از خدا بخواهیم که توفیق عمل به آنها را عنایت کند.
راثی، با اشاره به حس قاری قرآن ادامه داد: قاری قرآن نباید مصنوعی تلاوت کند، قبل از تلاوت متوسل به اهل بیت(ع) شود و از خدا بخواهد که در تلاوتش اثر بگذارد.
این مدرس قرآن مساحت صوت قاری را در اثرگذاری قرائت تاثیرگذار دانست و یادآور شد: قاری قرآن باید از لحاظ فنی و حرفه‌ای خود را ارتقاء دهد و تلاوتش فنی باشد، برای مثال صوت و لحن زیبا، مساحت، حجم و زیبای صوت از مهم ترین ویژگی‌های قرائت تاثیرگذار قلمداد می شود.
وی در پایان افزود: قاری قرآن برای اثرگذاری قرائت می‌تواند متناسب با جلسه آیاتی را گزینش نماید که با محتوای جلسه همخوانی داشته باشد.
راثی از لزوم فنی بودن تلاوت قاری گفت و تاکید کرد: تلاوت فنی آیات به گونه‌ای که در آن تلفظ صحیح و رعایت تاکید در ادای کلمات رعایت شود.

انتهای پیام

captcha