لزوم جدیت قوه قضاییه در رسیدگی به آشوبگری‌های اخیر
کد خبر: 3693876
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

لزوم جدیت قوه قضاییه در رسیدگی به آشوبگری‌های اخیر

گروه فعالیت های قرآنی - امام جمعه ماکو گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم به جد بر مسئله آشوبگری‌های اخیر در کشور رسیدگی کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امروز چهارم اسفندماه حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو بحث طلاق را درد جامعه عنوان کرد و راهکارهای دوری جامعه از آن را داشتن شرایط مناسب طرفین برای ازدواج، دوری از ازدواج عاطفی و انتخاب منطقی دانست و افزود: ازدواج عاقلانه و به دور از هوا و هوس پایدار تر خواهد بود.
وی رجوع به مراکز مشاوره‌ای قبل از ازدواج را امری پسندیده قبل از تشکیل خانواده ابراز کرد و گفت: مشاوره با متخصصین و پرسشگری با کاردانها می‌تواند از افزایش آمار طلاق جلوگیری کند.
وی ضمن تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه سقوط هواپیمای آسمان تهران _ یاسوج و شهادت تعدادی از حافظین نظم و امنیت در پایتخت گفت: از قوه قضائیه میخواهیم به جد بر مسئله آشوبگری در کشور رسیدگی کنند.
امام جمعه ماکو در تشریح چگونگی رخداد حادثه شهادت تعدادی از حافظین نظم و امنیت به دستان تعدادی آشوبگر افزود: فتنه و آشوب‌هایی که در کشور رخ می‌دهد صد در صد دست ایادی استکبار از جمله آمریکا در آن دخیل است.
حجت الاسلام رنجبری در نگاهی کوتاه و تحلیلی به بیانات مقام معظم رهبری در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل سرعت دهی به پیروری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، قیام مردم تبریز و آذربایجان بود.
وی بحث مردم سالاری دینی را یکی از واقعیتهای انقلاب ایران ابراز کرد و بر کاستی‌هایی در موضوع عدالت در جامعه ایرانی اشاره کرد و گفت: مسئولین باید در زمینه اعتماد سازی تلاش مضاعف کنند.
خطیب نماز جمعه ماکو با بیان اینکه امروزه در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کشورمان جزء ۱۰ کشور در عرصه پزشکی است، بیان کرد : بیش از ۹۷ درصد اقلام پزشکی و دارویی در کشور تولید میشود.
وی اظهار کرد : ایران علاوه بر خودکفایی در این زمینه ها تبدیل به قطب توریست درمانی در منطقه شده است.
حجت الاسلام رنجبری امید وار کردن مردم نسبت به آینده کشور و زندگی را یک اصل در اقدامات مسئولین ابراز کرد و افزود: مسئولین باید وظیفه تزریق امید به جامعه توام با اقدامات شایسته خود باشند.
انتهای پیام

captcha