قاطعیت؛ انتظار مردم از دستگاه قضایی
کد خبر: 3693879
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
آیت‌الله میرعمادی تاکیدکرد:

قاطعیت؛ انتظار مردم از دستگاه قضایی

گروه سیاسی و اجتماعی: نماینده ولی‌‌فقیه در لرستان انتظار مردم از دستگاه قضایی قاطعیت است، اظهارکرد: دستگاه قضایی در ماجرای مفسدان اقتصادی برخورد قاطع نکرد، حداقل نسبت به کسانی‌که آدم کشتند قاطعیت داشته و آنها را به اشد مجازات محکوم کند.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با تسلیت به‌مناسبت حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج که در این حادثه تمام ۶۶ سرنشین کشته شدند و مصیبت بسیار دردناکی بود و موجب تاسف و اندوه فراوان ملت ایران شد، اظهارکرد: به خانواده‌های داغدار به‌ویژه خانواده سه مسافر لرستانی این هواپیما تسلیت می‌گوییم؛ امیداست مسئولان تدابیری بیاندیشند تا شاهد این‌گونه حوادث تلخ در جامعه نباشیم.
وی با اشاره به حادثه‌ای که در شب شهادت حضرت فاطمه(س) رخ داد و عده ‌ای فریب‌خورده، متعصب، جاهل و تندرو، اغتشاشگران داعش مسلک آشوبی در خیابان گلستان تهران به پا کردند، گفت: این حادثه برای مردم ما بسیار سنگین است. از تدابیری که نیروی انتظامی به خرج داد صمیمانه تشکر می‌کنیم، این افتخاری برای ایران اسلامی است.

قاطعیت؛ انتظار مردم از دستگاه قضایی/لزوم برخورد قاطع با اخلاگران نظم و امنیت

خطیب جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که این اغتشاش‌گران درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی مبنی‌بر آزاد کردن یک انسان سارق داشتند؛ اجتماع کردند و از سوی دیگر بیگانگان نیز به موضوع دامن زدند و جنایت وحشیانه ای را مرتکب شدند و پنج نفر در این جریان شهید شدند، ادامه داد: نیروی انتظامی ابتدا با خویشتن‌داری و مماشات برخورد کرد اما این افراد سوءاستفاده کردند، دست به آشوب زدند و اعمال بسیار زننده‌ای از آنها سر زد و موجب به هم زدن نظم و امنیت شدند.

انتظار مردم از دستگاه قضایی قاطعیت است

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری این‌که این افراد خسارات مالی فراوان عمومی وارد کردند، گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم که با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت برخورد کند چراکه امروز انتظار مردم از دستگاه قضایی قاطعیت است.
وی اضافه کرد: دستگاه قضایی در ماجرای مفسدان اقتصادی برخورد قاطع نکرد، حداقل نسبت به کسانی‌که آدم کشتند قاطعیت داشته و آنها را به اشد مجازات محکوم کند.
آیت‌‎‌الله میرعمادی به هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر نهادی با عنوان نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش شکل گرفت.

تربیت نسلی خلاق و متفکر مدمنظر امور تربیتی باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: این نهاد باید نسلی را تربیت کند که هم‌تراز با انقلاب باشد و جوانان را خلاق و متفکر تربیت کند و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را به آنها تزریق کند.
وی در بخشی از خطبه‌ها به بیانات مهم و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این سخنرانی مطالب کلیدی و مهمی را در بخش‌های مختلف بیان کردند؛ مسئله تداوم انقلاب را مورد تاکید قرار دادند.
خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امروز باید انقلاب بالنده‌تر و شکوفاتر و زنده‌تر از گذشته ادامه یابد، گفت: همه باید به تداوم و استمرار انقلاب بیاندیشند کمااینکه مسئله‌ای که رهبری مورد تاکید قرار دادند آسیب‌شناسی انقلاب بود؛ این‌که امروز چه خطری متوجه انقلاب است.

توجه جدی به اقتصاد مقاومتی

وی اضافه کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری ارتجاع، بازگشت از انقلاب، سست شدن و نادیده گرفتن اهداف انقلاب، تجمل‌گرایی، کاخ‌نشینی و فاصله گرفتن از مردم، اعتنا نکردن به مشکلات مردم خطراتی است که انقلاب را تهدید می‌کند.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که خطر دیگری که انقلاب را تهدید می‌کند وابستگی به خارج و اتکای به بیگانگان است، گفت: اگر می‌خواهیم ایران را آباد کنیم باید به دست مردم باشد؛ جایی را سراغ نداریم که به دست بیگانگان در آن آبادانی ایجاد شده باشد؛ باید با تکیه بر مردم و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کنیم این در حالی‌است که متاسفانه اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی‌شود و برنامه‌ها به سمت تولید و اشتغال نیست.

انتهای پیام

captcha