آموزش 5۰ قرآن آموز در خانه قرآن نورسبحان اسکو
کد خبر: 3693951
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

آموزش 5۰ قرآن آموز در خانه قرآن نورسبحان اسکو

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر خانه قرآن نورسبحان اسکو، با بیان اینکه 50 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، مفاهیم، ترجمه و تدبر مشغول آموزش هستند.

سمیه منصوری، مدیر خانه قرآن نورسبحان اسکو، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، مفاهیم، ترجمه و تدبر مشغول آموزش هستند.
وی، افزود: با اينكه ما معتقديم قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اعظم(ص) در ميان مسلمين است، امت اسلامى آنگونه كه شايسته است براى استفاده از اين ميراث عظيم از خود همت نشان نداده و نمى‏دهد.
منصوری، از پایه‌های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در این خانه قرآنی در رده‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال هستند.
مدیر خانه قرآن نورسبحان اسکو یادآور شد: روزهاى جوانى لبريز از زيبايى، نشاط، احساسات، لذت‌هاى متنوع، تفريح و آراستگى است. از سوى ديگر، خداجويى و خدايابى و دين‏ باورى از ويژگي‌هاى اين دوران است. با درک اين ويژگي‌ها و انرژى متراكمى كه در آن‌ها وجود دارد و با تبيين صحيح باورها و ارزش‌هاى دينى و مذهبى، مى‏توان روح ناآرام جوان را آرامش و اطمينان بخشيده و او را به نجات و كمال رساند.
وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین(ع) افزود: مولای متقیّان علی(ع) می فرمایند: هر کس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راه ها هدایت می شود.
منصوری، ضمن تعریفی از قرآن آموزی طبیعی تاکید کرد: قرآن آموزی طبیعی؛ یعنی اینکه قرآن آموز بدون هیچ گونه آموزش عمدی و مستقیم، قرآن را به طور طبیعی و از راه ارتباط های عادی و اجتماعی فرا می گیرد، به این ترتیب که قرآن آموز در یک جامعه و محیط قرآنی به سر می برد که اعضای این جامعه در اکثر اوقات مشغول به اقراء و قرائت قرآن و کاربرد آن در صحنه‌های مختلف زندگی هستند. بدین سان قرآن آموز به تدریج به علت قرار گرفتن در معرض داده‌های زبان قرآن که همواره در منظر و مسمع اوست، قرآن را یاد می گیرد و بر قرائت و کاربرد آن توانا می‌شود.

captcha