جشنواره مد و لباس فجر اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی و خودساختگی اقتصادی است
کد خبر: 3694006
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره مد و لباس فجر اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی و خودساختگی اقتصادی است

گروه جامعه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی به هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی، خودکفایی و خود ساختگی اقتصادی است تا به داشته‌های فرهنگ غنی خود توجه افزون‌تری کنیم و هویت اصیل خود را که جلوه بارز آن در «پوشش ایرانی» رخ می‌نماید قوام و دوام بخشیم.

جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی و خودساختگی اقتصادی است

به گزارش ایکنا؛ به‌نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به شرح زیر است:

‌فرهنگ ایرانی منظوم‌های متنوع از آداب و رسوم، سنت‌ها، آیین‌های ملی و دینی و زبان‌ها و گویش‌هایی است که روح وحدت و انسجام را درکالبد اقوام گوناگون این سرزمین دمیده است و استواری و بقای ملت بزرگ ایران مرهون اتکا بر دو پایه مستحکم ایرانی بودن و اسلامی بودن در طول تاریخ پر فراز و نشیب این سامان بوده است.

در این میان پوشش و لباس به مثابه یک شأن انسانی، نمود بارز و تجلیبخش تنوع فرهنگی ما به شمار می‌رود. لباس در فرهنگ این سرزمین نشأت گرفته از باورها و ارزش‌هایی است که در بطن فرهنگ ایرانی موج می‌زند و صور‌ت‌گر سیرت و اندیشه سبک زندگی ایرانی‌ـ‌اسلامی است.

طراحان و تولید کنندگان عرصه لباس و پوشش برای آفرینش هنرمندانه الگوهایی جذاب و مورد‌پسند و پذیرش جامعه تلاش خستگی ناپذیر دارند و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این مسیر دشوار و پرمخاطره، ایفاگر وظیفه‌ای سنگین برای نظام‌بخشی به فعالیت‌های این عرصه است تا با خودکفایی فرهنگی و اقتصادی، به راهبرد اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، اتفاق مبارکی به منظور خودشناسی، خودکفایی و خود ساختگی اقتصادی است تا به داشته‌های فرهنگ غنی خود توجه افزون‌تری کنیم و هویت اصیل خود را که جلوه بارز آن در« پوشش ایرانی» رخ می‌نماید قوام و دوام بخشیم. به همه دستاندرکاران این رویداد فرهنگی درود می‌فرستم و امیدوارم برگزاری این جشنواره گامی ارزشمند در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و توجه به اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی باشد.

انتهای پیام/

captcha