مسابقات «قرآن و عترت» در دانشگاه آیت‌الله حائری میبد
کد خبر: 3694015
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

مسابقات «قرآن و عترت» در دانشگاه آیت‌الله حائری میبد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و سومين دوره مسابقات «قرآن و عترت» دانشجویان در 6 بخش و 36 رشته در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از دانشگاه آیت الله حائری میبد، به منظور فراهم آوردن زمینه ای مناسب جهت ترویج معارف معنوی و انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطر آگین قرآن و عترت در محیط دانشگاه سی سومین دوره مسابقات ملی قرآن و عترت ویژه دانشجویان در 6 بخش آوايي، معارفي، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و در مجموع شامل 36 رشته مجزا برگزار می شود.
هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان دانشگاه با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه، ارج نهادن به فعالیت های قرآنی و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی دانشگاه و نیز شناسایی و معرفی استعداد های برجسته قرآنی دانشگاه است.
طبق آئین نامه و ضوابط ارسالی، این جشنواره ویژه دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و ملاک دانشجو بودن مخاطبان تنها در مرحله اول(دانشگاهی) اعمال می شود و اگر دانشجویی پس از حضور در مرحله دانشگاهی فارغ التحصیل شود در صورت برگزیده شدن در مرحله بعدی نیز می تواند شرکت نماید.
زمان برگزاری مرحله دانشگاهی بخش کتبی 7 اسفند و بخش آوایی هفته سوم اسفند ماه 96، همچنین مرحله منطقه ای نیمه اول اردیبهشت ماه 1397 و نیز مرحله سراسری تابستان 1397 است.
بخش آوایی مسابقات شامل رشته های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، اذان(برادران)، تواشیح(برادران) است.
همچنین بخش معارفی شامل رشته های مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(علیهم السلام)، آشنایی با سیره معصومین(علیهم السلام)، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی ایرانی اسلامی می شود. بخش پژوهشی نیز در رشته های تلخیص کتاب، بررسی و نقد کتاب، مقاله نویسی و بخش ادبی در رشته های شعر، داستان و فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد.
بخش هنری شامل رشته های خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، طراحی پوستر، پویا نمایی، تصویرگری آیات و قصص قرآنی و بخش فناوری شامل رشته های تولید نرم افزار، وبلاگ نویسی خواهد بود.
ضمن دعوت از کلیه دانشجویان و خادمان قرآن و عترت جهت شرکت در این جشنواره نورانی به اطلاع می رساند مهلت ثبت نام علاقه مندان به شرکت در این مسابقات حداکثر تا یکشنبه 6 اسفند96 است که دانشجویان می توانند با مراجعه به امور فرهنگی یا کانون قرآن و عترت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

انتهای پیام

captcha