اهمیت «حُسن‌ حفظ»؛ ویژگی قابل تحسین مسابقات قرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3694021
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
فربین بیان کرد:

اهمیت «حُسن‌ حفظ»؛ ویژگی قابل تحسین مسابقات قرآن امام علی(ع)

گروه مسابقات ــ علی فربین با بیان ویژگی‌های مسابقات امام علی(ع) گفت: از مزیت‌های این مسابقات، وجود بهای زیادی است که به حفظ داده می‌شود و اگر متسابقی، تجوید و ضوابط قرائتی را مسلط نباشد برای حسن حفظش تشویق می‌شود.

اهمیت به حفظ قرآن کریم، ویژگی پررنگ مسابقات امام علی(ع)

علی فربین، داور رشته حفظ 20 جزء مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با ویژگی‌های مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اظهار کرد: همه کسانی که در مسابقات امام علی(ع) شرکت می‌کنند، یک حد نصابی را می‌آورند. مثلا در حفظ 85 به بالا، هدیه‌ای می‌گیرند. این تشویق خیلی خوب است، البته فراگیر بودن آن هم که هیچ تستی وجود ندارد، از نظر اجرایی مشکلاتی ایجاد می‌کند. تعداد زیادی متسابق شرکت می‌کنند و داوری را سخت می‌کند.

فربین ادامه داد: این مسابقات، برای قاریان و حافظانی که تجربه مسابقات کشوری را نداشته‌اند، خوب است و به راحتی می‌آیند و مسابقات کشوری را تجربه می‌کنند که در این رابطه البته اگر می‌خواستند شکل دیگری را تجربه کنند، بدین صورت بود که از اساتید جلسات می‌خواستند که منتخبان جلسه‌شان را معرفی کنند و در سراسر شهرستان‌ها اسم می‌دادند. این شیوه باعث حرکت و پویایی بیشتر در جلسات هم می‌شود.

داور تجوید رشته حفظ 20 جزء مسابقات امام علی(ع) ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های این مسابقات، وجود بهای زیادی است که به حفظ داده می‌شود و خیلی‌ها تشویق می‌شوند. به جهت اینکه حالا اگر متسابقی، تجوید، قرائت و ضوابط قرائتی را خیلی مسلط هم نیست، خود حسن حفظ ارزش پیدا کرده است و سعی می‌کنند آیات را در قسمت حفظش کار کنند و بیایند نمرات حد نصاب بگیرند که این هم در جهت تشویق حفاظ بسیار موثر است.

علی فربین در پایان با اشاره به اینکه اگر کارگاه‌های آموزشی کنار مسابقات باشد، خوب است، تصریح کرد: بعضی از مسابقات، کارنامه به افراد می‌دهند، اما اشتباهات آنها مشخص نیست. اگر هم‌عرض رقابت‌ها یکی از اساتید را می‌گذاشتند و بعد از خواندن متسابق اشکالات را متذکر می‌شد، بسیار تأثیرگذار بود.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه آقایان هفته گذشته در شهر قم برگزار شد.

انتهای پیام

captcha