هیات 7 نفره فرانسوی در فرودگاه یاسوج مستقر شدند
کد خبر: 3694108
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

هیات 7 نفره فرانسوی در فرودگاه یاسوج مستقر شدند

گروه اجتماعی ـ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیات 7 نفره فرانسوی شرکت سازنده هواپیمای ای تی آر 72 هم اینک در فرودگاه یاسوج مستقر هستند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایرنا، عزیز فیلی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز، پنجم اسفندماه اظهار داشت: این هیات هم اینک مشغول بررسی مقدماتی و اولیه و گزارش گیری از آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیما در منطقه هستند.
وی عنوان کرد: سفر متخصصان فرانسوی به ایران و محل سقوط هواپیما در استان بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی برای بررسی دلیل سقوط این سانحه هوایی انجام شده است.
جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان افزود: شرکت کانادایی سازنده موتورهای این هواپیما نیز اعلام آمادگی کرده که در صورت نیاز، کارشناسان خود را برای بررسی دلایل سقوط این هواپیما اعزام کند.
فیلی با بیان اینکه هم اینک امکان حضور این هیات در ارتفاعات دنا به دلیل شرایط نامساعد جوی فراهم نیست، ابراز کرد: البته از ساعات پنج بامداد امروز یک تیم 9 نفره از نجاتگران هلال احمر، کوهنوردان مجرب و هیمالیا پیما و تکاوران ارتش به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.
وی بیان کرد: اعزام این تیم 9 نفره برای بررسی و سنجش شرایط فعلی و دستیابی به مسیر جدید برای عملیات جستجو با فراهم شدن شرایط مناسب جوی خواهد بود.
فیلی تصریح کرد: بررسی و یافتن سرنخ‌هایی از جعبه سیاه هواپیما و یا قطعاتی از آن نیز در دستور کار و اولویت بعدی این تیم تخصصی خواهد بود.
یادآور می‌شود، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط می‌کند.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام

captcha