انتقال فرهنگ قرآنی نیازمند تربیت مفاخر قرآنی است
کد خبر: 3694132
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

انتقال فرهنگ قرآنی نیازمند تربیت مفاخر قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- استاد برجسته، قرآن کریم، از لزوم تربیت مفاخر برای انتقال فرهنگ قرآنی گفت و تاکید کرد: باید مفاخری در جامعه تربیت شوند که فرهنگ قرآن را در ابتدا برای خودشان متبلور سازند و به جامعه انتقال بدهند.

حسین قربانی، استاد برجسته قرآن کریم، در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انسان وقتی با قرآن مانوس و همنشین شود، به طور قطع دل و وجودش عرش و ارزش پیدا می کند و زندگی ارزشمندی در این دنیا و آن دنیا خواهد داشت.

انتقال فرهنگ قرآنی نیازمند تربیت مفاخر قرآنی است
وی، افزود: با نهایت تاسف در ابتدای الفبای مسیر زندگی قرآنی قرار گرفته ایم، چون در خواندن و حفظ کردن که مقدمه ای برای فهم و عمل قرآن است قرار گرفته‌ایم و در صورت ادامه منجر به انتقال مفاهیم قرآن به حامعه می‌شود.
قربانی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) ادامه داد: امام جعقرصادق(ع) می فرمایند: برای مردم دعوت کننده باشید برای قرآن و اهل اسلام، بدون اینکه از زبانتان استفاده کنید.
رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان تبریز، افزود: این تجربه، تجربه جدبدی است که بتوانند در سایه قرآن زندگی کنند.
وی، ادامه داد: وقتی انسان می‌تواند در خدمت قرآن باشد، تلاوت کند، از مفاهیم قرآن استفاده کنند، در جلسات مختلف شرکت کند که مباحث قرآنی دارند خود به خود مفاهیم وارد زندگی شده و تبدیل به فرهنگ می شود و آرام آرام در این فضا انسان رشد و توسعه پیدا می کند.
قربانی، عنایت به قرآن در گذشته را مفقول دانست و یادآور شد: یکی از مواردی که در کشور ما مغفول مانده بود، عنایت به زندگی با قرآن است.
این استاد قرآن کریم، از لزوم تربیت مفاخر برای انتقال فرهنگ قرآنی گفت و تاکید کرد: باید مفاخری در جامعه تربیت شوند که فرهنگ قرآن را در ابتدا برای خودشان متبلور سازند و به جامعه انتقال بدهند.

captcha