ولی‌زاده؛ کاتبی که 8 بار کتابت قرآن را در کارنامه‌اش دارد
کد خبر: 3694177
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

ولی‌زاده؛ کاتبی که 8 بار کتابت قرآن را در کارنامه‌اش دارد

گروه ادب ــ عباس ولی‌زاده از جمله کاتبان مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی است که 8 بار کتابت مصحف شریف را در کارنامه کاری خود دارد.

کاتبی که 8 بار کتابت قرآن را در کارنامه‌اش دارد

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ در پی درگذشت عباس ولی‌زاده، کاتب قرآن کریم و همکار مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران،‌ مهدی بابایی، مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران یادداشتی را برای انتشار در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار داد. متن این یادداشت در ادامه آمده است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

«کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام»

عمری خط نوشت، اما بدون هیاهو و حاشیه زندگی کرد.

عمری کوتاه داشت، اما هشت قرآن و بیش از هشتاد کتاب خوشنویسی کتابت کرد.

نفر برگزیده عالم خوشنویسی نبود، اما عمری با برکت‌تر از برگزیده‌های این دنیای کوچک داشت. می‌شود مثل ولی‌زاده زندگی کرد، اما به شرطی که بیشتر از آنچه برای ارتقای هنرت تلاش می‌کنی، برای ارتقای خودت تلاش کنی و این کار سختی است که در توان هر کس نیست و تصمیمی بزرگ و همتی بلند می‌طلبد.

حسن خلق ستودنی و تواضع مثال زدنی استاد ولی‌زاده همیشه در برخورد استاد با کاتبان جوانتر دارالکتابه، مشاهده می‌شد. خوش‌قلب و خیرخواه بود و بزرگی و متانت وی، انسان را به تحسین وا می‌داشت. سال‌ها مؤانست با کلام الهی و احادیث اهل بیت(ع) از ایشان هنرمندی متعبد و مقید به تعالیم دین ساخته بود.

آثار و قطعات زیبای قرآنی استاد در تمامی نمایشگاه‌های دارالکتابه می‌درخشید. اهالی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم، سوگمند فقدان این هنرمند شریف هستند و برای ایشان از درگاه خداوند متعال، مغفرت و برای برادر هنرمندشان استاد رضا ولیزاده صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

استاد عباس ولی‌زاده در سال 1344 شمسی در تهران و خانواده‌ای مذهبی و هنردوست چشم به جهان گشود. وی در سن 15 سالگی و در دوره راهنمایی تحصیلی توسط یکی از معلمان خود علاقه‌مند به هنر اصیل و والای خوشنویسی شد. ناگزیر، عشق و علاقه شدید به هنر خوشنویسی، او را به شرکت در دوره‌های آموزشی انجمن خوشنویسان ترغیب کرد و سال‌ها تحت تعلیم اساتید برجسته قرار گرفت و علاوه بر خط نستعلیق به خط نسخ ایرانی روی آورد و در سال 1378 موفق به کسب مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران شد.

عباس ولی‌زاده پس از کسب مدرک ممتاز به شغل کتابت روی آورده و کتابت کتب ادبی از جمله دیوان حافظ، دیوان باباطاهر عریان، رباعیات خیام و ... را آغاز کرد و کتابت کلیات مفاتیح الجنان، منتخب مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه و کتب ادعیه دیگر را نیز به خط نسخ در کارنامه خود دارد.

وی با عنایت حضرت حق و کسب تجربه و مهارت‌های لازم به توفیق کتابت اولین کلام‌الله مجید در سال 1382 نائل شد و تاکنون ۸ بار این مصحف شریف را کتابت کرد. از وی نزدیک به هشتاد و چهار جلد کتاب به چاپ رسید.

 

انتهای پیام

captcha