375 نفر از همسران و فرزندان زندانیان کردستانی تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند
کد خبر: 3694256
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

375 نفر از همسران و فرزندان زندانیان کردستانی تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: در کارگاه‌های آموزشی ‌ به 375 نفر از همسران و فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان توسط کارشناس مجرب این حوزه آموزه‌های لازم ارائه شده است.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در این کلاس‌های آموزشی که در اجرای تفاهمنامه منعقد شده میان شورای اجتماعی وزارت کشور و سازمان زندان‌ها آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از طلاق، اعتیاد و همچنین سایر آسیب های اجتماعی برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم به 375 نفر از همسران و فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان توسط کارشناس مجرب این حوزه ارائه شده است.
مدیرکل زندان‌های کردستان اعتیاد را یکی از مهم‌ترین آسیب های اجتماعی در عصر حاضر دانست و بیان کرد: آسیب‌های ناشی از اعتیاد، تمامی شئون فردی و اجتماعی جامعه را در برمی‌گیرد و دامنه آن تا اندازه‌ای است که با هیچ یک از پدیده‌های شوم اجتماعی قابل مقایسه نیست.
ابراهیمی با اشاره به خطر گرفتار شدن برخی خانواده های زندانیان در منجلاب اعتیاد، بیان کرد: بیکاری، فقر، مشکلات اجتماعی و خانوادگی از جمله مهم ترین علل اعتیاد در جامعه می باشد و از آنجایی که بسیاری از خانواده های زندانیان با این مشکلات مواجه هستند، لذا ضرورت توجه به این قشر آسیب پذیر جامعه با برگزاری آموزش های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد ضروری به نظر می رسد.
وی در رابطه با محتوای آموزش ارتقای مهارت های زندگی و پیشگیری از مفاسد اخلاقی اعلام کرد: عناوین این آموزش در خصوص عوامل ایجاد و ترویج فساد اخلاقی، خطرات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و نحوه محافظت در مقابل آنها، آسیب‌های اجتماعی نوظهور در کمین خانواده‌ها، آثار و تبعات بی بند و باری فرهنگی و نحوه کنترل آن می باشد.
مدیرکل زندان‌های کردستان همچنین عناوین آموزش‌های طلاق را آموزش مهارت های استحکام کانون خانواده در مدت حبس سرپرست و آثار نامطلوب طلاق بر کانون خانواده و آینده فرزندان عنوان کرد.
وی در پایان یادآور شد: این کارگاه‌های آموزشی با استفاده از روش‌های آموزش مشارکتی طبق برنامه زمان‌بندی شده در زندانهای سقز، مریوان، قروه و همچنین مرکزی سنندج برگزار شد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سایر مراکز اصلاحی و تربیتی استان نیز اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha