300 هزار نفر در کشور از طریق کولبری ارتزاق می‌کنند
کد خبر: 3694259
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

300 هزار نفر در کشور از طریق کولبری ارتزاق می‌کنند

گروه سیاسی: جانشین نماینده دستگاه قضا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با بیان اینکه 300 هزار نفر در کشور از طریق کولبری ارتزاق می‌کنند، گفت: در این خصوص تامین معیشت اولیه و مبارزه با قاچاق مطرح است که با مراجعه به اسناد بالادستی که یکی از مهم‌ترین این اسناد فرمايشات رهبری بوده می توان برنامه ریزی کرد.

به گزارش ايکنا از کردستان، حسن بابایی، جانشین نماینده دستگاه قضا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور امروز، پنجم اسفندماه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، اظهار کرد: در کشور 70 هزار کولبر داریم که 20 هزار نفر از آنها در استان کردستان هستند.
وی با بیان اینکه 300 هزار نفر در کشور از طریق کولبری ارتزاق می‌کنند، افزود: در این خصوص تامین معیشت اولیه و مبارزه با قاچاق مطرح است که با مراجعه به اسناد بالادستی که یکی از مهم‌ترین این اسناد فرمايشات رهبری بوده می توان برنامه ریزی کرد.
جانشین نماینده دستگاه قضا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمايشات خود که در اردیبهشت 95 با مسئولان در خصوص قاچاق داشتند، اعلام کردند که مراد از مبارزه با قاچاق مبارزه با کولبر ضعیفی که باری را روی کول می‌گذارد نیست، با او هم اگر مبارزه نشود اشکالی ندارد بلکه اولویت با قاچاق سازمان یافته و حرفه ای است.
وی تاکید کرد: علاوه بر این در آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها نیز بحثی از مبارزه با کولبری نشده است.
بابایی ادامه داد: از نمایندگان استان‌های مرزی انتظار می‌رود کولبری را از طریق قانونی ساماندهی کنند به نحوی که ارتزاق و معیشت مرزنشینان به چالش کشیده نشود.
وی ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی و مرزبانی، اعلام کرد: خوشبختانه در کردستان تیراندازی و فوت کولبران کمترین میزان را داشته است و همانطور که اسناد بالادستی تاکید کرده‌اند، نباید سخت برخورد شود مگر در شرایطی که امنیت کشور در خطر باشد.
جانشین نماینده دستگاه قضا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اعلام کرد: در قانون جدید مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی هم به عنوان یگان کاشف و هم به عنوان مرجع تشخیص کالا معرفی شده است که انتظار می‌رود نیروی انتظامی نیروهای خود را در این زمینه آموزش دهد.
وی عنوان کرد: در ستاد مرکزی پرونده‌های مهم رصد می‌شود که کردستان در حال حاضر 6 پرونده مهم قاچاق دارد که در ستاد رصد و بررسی می‌شود.
بابایی عنوان کرد: باید همه دست به دست هم داده و با اقتصاد سیاه مبارزه کنیم و با عواملی که سوء استفاده می کنند و در پی قانونمند کردن قاچاق هستند، مبارزه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha