جشنواره «رویش» فرصتی برای سوق دادن به ارزش‌هاست
کد خبر: 3694262
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

جشنواره «رویش» فرصتی برای سوق دادن به ارزش‌هاست

گروه فرهنگی-معاون نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان یزد گفت: جشنواره دانشجویی رویش زمینه‌ای برای سوق دادن فضای هنری استان به سمت ارزش‌ها و معنویت است.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام روح الله مروتی، معاون نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان یزد در حاشیه نمایش آثار هنری سومین جشنواره ادبی هنری رویش اظهار کرد: انتقال و تفهیم مطلبی به‌ وسیله ابزارهای هنری همچون فیلم، نمایش و... علاوه بر ماندگاری بیشتر تأثیرگذارتر از انتقال مطالب با گفتار و نوشتار است.

وی ادامه داد: رسالت هنر انتقال مفاهیم مختلف است و در این راستا اگر هنر در خدمت طاغوت باشد، مفاهیم طاغوتی را ترویج خواهد کرد و اگر در خدمت اسلام و معنویت و اخلاق باشد، انتقال ارزش‌ها و خوبی‌ها را انتقال به همراه خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه برای انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی استفاده مطلوب از ابزارهای رسانه ای و هنری امری ضروری است که باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد، یادآور شد: توجه و تلاش بیشتر نیروهای ارزشی در این راستا امپراتوری رسانه‌ای و هنری غرب را در هم خواهد شکست.

مروتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی هنری رویش در سطح دانشگاه‌های استان، تصریح کرد: جشنواره‌هایی ازاین‌ دست با محوریت هنر ارزشی و اسلامی زمینه‌ای خوب و مناسب برای فراگیر شدن هنر انقلابی و گفتمان سازی ارزشی در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه هنرمند فارغ از تفکر و جهت‌گیری که دارد، به‌عنوان یک فرد با توانایی‌های هنری شناخته می‌شود، بیان کرد: ورود نهادهای انقلابی و ارزشی در عرصه‌های هنری می‌تواند هنر و هنرمند را به سمت ارزشی بودن و انقلابی شدن سوق دهد و این مهم مورد استقبال جامعه نیز قرار خواهد گرفت چراکه جامعه نیز هنر اسلامی و انقلابی را می‌پسندد.

معاون نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان یزد در پایان اذعان کرد: باتربیت صحیح دانشجویان هنرمند و حمایت و توجه بیشتر از آن‌ها و ترویج گفتمان هنر ارزشی و انقلابی با برنامه هایی نظیر برگزاری چنین جشنواره‌های ادبی و هنری، قطعاً فضای هنری و فرهنگی به نحو مطلوبی به سمت اسلامی شدن پیش خواهد رفت./انتهای پیام

منبع: بسیج دانشجویی یزد

captcha