جزییات نام‌نویسی آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان در خوزستان/ مشارکت مددجویان در آزمون‌ حفاظ
کد خبر: 3694301
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

جزییات نام‌نویسی آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان در خوزستان/ مشارکت مددجویان در آزمون‌ حفاظ

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ثبت‌نام در آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تا 27 اسفندماه ادامه دارد از مشارکت مددجویان زندان‌های خوزستان در این آزمون خبر داد.

قاسم مقدمی، کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: این آزمون همه ساله طی چهار مرحله برگزار می‌شود. نام‌نویسی در این طرح آغاز شده و تا 27 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون با مراجعه به پایگاه اینترنتی تلاوت از طریق دبیرخانه طرح ارزیابی می‌توانند در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء ثبت‌نام کنند. امسال حفظ سه جزء اول قرآن را نیز به رشته‌های این طرح اضافه شده است. قبول‌شدگان در این بخش گواهینامه استانی دریافت می‌کنند.

مقدمی در توضیح طرح ارزیابی حفاظ گفت: شرکت‌کنندگان در مرحله اول در آزمون کتبی درک مفاهیم و حفظ قرآن که به صورت سراسری برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. زمان برگزاری این آزمون 21 اردیبهشت 97 اعلام شده است. مرحله دوم به صورت شفاهی و از 25 تا 30 مرداد 97 برگزار خواهد شد.

کارشناس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به استفاده از ظرفیت مددجویان استان خوزستان برای شرکت در این آزمون گفت: اضافه کردن رشته حفظ سه جزء اول قرآن کریم فتح بابی در این زمینه به شمار می‌رود. خوزستان نخستین استانی بود که این طرح را برای مددجویان اجرا کرد.

وی اظهار کرد: مشارکت مددجویان در آزمون طرح ارزیابی حفاظ در سطح کشور مورد استقبال قرار گرفت و تأکید شد که استان‌ها به این ظرفیت توجه کنند، اما وضعیت قرآنی مددجویان همه جا مانند خوزستان نیست. وضعیت مددجویان خوزستان ویژه است و مسابقات حفظ آنها با کیفیت بالایی اجرا شد. ممکن است این طرح امسال در استان‌های دیگر نیز اجرا شود.

مقدمی در پایان خاطر نشان کذ: در خوزستان این طرح امسال نیز مانند سال گذشته اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha