بررسی جایگاه و هویت زن مسلمان در گردهمایی رابطان کانون‌های مساجد خرم‌آباد
کد خبر: 3694307
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
ابدالی‎پور خبرداد:

بررسی جایگاه و هویت زن مسلمان در گردهمایی رابطان کانون‌های مساجد خرم‌آباد

گروه فرهنگی ـ با هدف بررسی جایگاه زن مسلمان و هویت زن مسلمان، احیای نظام زن و خانواده و برنامه‌ریزی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان گردهمایی رابطان بانوی کانون‌های مساجد خرم‌آباد امروز یک‌شنبه، ششم اسفند در خرم‌آباد آغاز شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، گردهمایی رابطان بانوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خرم‌آباد امروز یک‌شنبه، ششم اسفند در سالن بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد آغاز شد.
بررسی فعالیت‌های حوزه بانوان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه‌ریزی برای تقویت برنامه‌های حوزه بانوان از اهداف این گردهمایی است.
محمد ابدالی‎پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه این گردهمایی خبرداد و گفت: این کارگاه آموزشی با حضور استاتید برجسته استانی برگزار می‌شود.

بررسی جایگاه و هویت زن مسلمان در گردهمایی رابطان کانون‌های مساجد خرم‌آباد

وی بررسی جایگاه زن مسلمان و هویت زن مسلمان از رویکردهای این برنامه آموزشی ذکر کرد و افزود: احیای نظام زن و خانواده و برنامه‌ریزی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان از دیگر اهداف این گردهمایی است.
ابدالی‎پور با اشاره به نقش تربیتی بانوان در خانواده، بیان کرد: آگاه‌سازی بانوان و بصیرت‌افزایی نسبت به توطئه‌های دشمنان نقش مهمی درتربیت صحیح فرزندان و مقابله با توطئه‌های دشمنان دارد.
وی تربیت صحیح و دینی نسل جوان را از راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و اظهارکرد: بانوان با توجه به نقش تربیتی که در خانواده دارند، جایگاه ویژه‌ای در مقابله با توطئه‌های دشمنان دارند.

رونق فعالیت‌های بانوان در کانون مساجد؛ بستری برای نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی

محمد ابدالی‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، در این گردهمایی، گفت: رونق فعالیت‌های بانوان در کانون فرهنگی هنری مسجد، می‌تواند بستری برای نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی و همچنین مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان باشد.
وی رابطان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را سفیران فرهنگی نامید و افزود: تقویت تعامل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با ائمه جماعت، هیئت‌امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج بستری برای تحقق اهداف و رونق فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
ابدالی‌پور، با برشمردن رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری در سال 97 ، اظهارکرد: رویکرد ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد براساس اصول و سیاست‌های است که به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اعلام می‌شود.
وی افزود: بصیرت‌افزایی، حوزه‌های اجتماعی، بحث خانواده و آسیب‌شناسی از فعالیت‌هایی است که انتظار می‌رود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت جذب اقشار مختلف خانواده به‌ویژه جوانان به مساجد

ابدالی‌پور، با تاکید بر ضرورت جذب اقشار مختلف خانواده به‌ویژه جوانان به مساجد، بیان کرد: باید بتوانیم خانواده‌ها را همراه خود کنیم و با حضور در مدارس موجود در محلات در راستای جذب نوجوانان به مساجد و معرفی کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد گام برداریم.
وی افزود: مدیران و رابطان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید تلاش کنند، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اثرگذار باشند.
ابدالی‌پور ادامه داد: برای اثرگذاری باید با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان توانمند با برنامه‌ریزی منسجم و تدوین سند چشم‌انداز فعالیت شود.
وی در ادامه از ایجاد کانون فرهنگی و هنری مسجد خواهران خبرداد و افزود: یکی‌از برنامه‌های آینده ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد کانون‌های خواهران در کنار کانون فرهنگی و هنری برادران در مساجد است.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، گفت: ایجاد دو کانون در هر مسجد با ساز و کار مشخص با هدف تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد، جذب جوانان به مسجد، بصیرت‌افزایی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان اجرایی می‌شود.
ابدالی‌پور، اظهارکرد: انتظار می‌رود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با فعالیت هدفمند و تشکیلاتی و شبکه‌ای برای شناسایی استعدادهای جوانان و تقویت تحقیق و پژوهش در مساجد برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha