مددجوی 22 ساله‌ای که کارآفرین شد
کد خبر: 3694317
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

مددجوی 22 ساله‌ای که کارآفرین شد

گروه اجتماعی- محسن زور، یک جوان مددجوی مستعد اهل زاهدان است که در پشت بام منزل خود به مساحت 40 مترمربع، یک واحد تولیدی و پرورش بلدرچین راه‌اندازی کرده و توانسته با تلاش و پشتکار وارد عرصه صنعت پرورش مرغ بومی و بلدرچین شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، دین اسلام برای کار و تلاش و کسب رزق حلال اهمیت بسیاری قائل است، بطوری که رسول خدا(ص) می‌فرمایند «اَلکادُّ لِعِیالِهِ کَالْمُجاهدِ فی سَبیلِ الله؛ کسی که برای اداره زندگی خانواده‌اش تلاش می‌کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند».
خداوند در قرآن کریم از انسان می‌خواهد تا بعد از عبادت، به کار و تلاش و کسب معیشت نیز توجه داشته باشند؛ از جمله در آیه 10 سوره مبارکه جمعه آمده است « فَإِذا قُضِیَتِ الصَّلاةُ فَانْتَشِرُوا فِی الْأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضلِ اللّهِ؛ پس وقتی که نماز به پایان رسید، در زمین پراکنده شوید و از فضل خدا روزی طلب کنید».
اقتصاد نقش مهمی در جامعه داشته و فقر حتی می‌تواند انسان را از رسیدن به کمالات نیز بازدارد، به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند « اگر فقر از دری وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می‌‍شود»، بنابراین علاوه بر کسب روزی حلال، تلاش برای فقرزدایی و اشتغالزایی در جامعه اسلامی اجری دو چندان دارد.
هرگاه سخن از اشتغال‌زایی و کارآفرینی به میان می‌آید عده‌ای تصور می‌کنند که این امر از رهگذر ایجاد کارخانه و توسط دولت و جذب نیرو محقق می‌شود، در حالی که تصویری نادرست و غیرعلمی است.
محسن زور، یک جوان مددجوی مستعد اهل زاهدان است (متولد 1374) که با عمل، این باور نادرست را مردود اعلام کرد، زیرا با حداقل امکانات، علاوه بر تأمین معاش خود، دست به کارآفرینی زده است.
این جوان 22 ساله، در پشت بام منزل خود به مساحت 40 مترمربع، یک واحد تولیدی و پرورش بلدرچین راه‌اندازی کرده و توانسته با تلاش و پشتکار فراوان و همکاری کمیته امداد استان وارد عرصه صنعت پرورش مرغ بومی و بلدرچین شود.

مددجوی 22 ساله‌ای که کارآفرین شد

همه چیز از فروش مرغ شروع شد
محسن زور درباره نحوه آشنایی خود با بلدرچین گفت: علاقه به پرورش مرغ بومی از کلاس پنجم شروع شده بود تا اینکه با ادامه فعالیت خود صاحب یک مزرعه 300 هزار قطعه‌ای پرورش بلدرچین شدم.
کارآفرین زاهدانی با اشاره به اینکه این مرغداری علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز این شهرستان روزانه 7 هزار و 500 تخم مرغ تولید می‌کند، افزود: سرمایه کار من حاصل از فروش مرغ بود به طوری که از ابتدای کار که دستگاه جوجه کشی خانگی ۴۸ تایی داشتم کم کم کار را گسترش دادم و الان خرج خانه و پدر پر مادر مریضم را از همین پرورش بلدرچین بدست می‌آورم.
وی بیان کرد: پس از پایان مدرسه عصرها به مرغ فروشی می‌پرداختم و در این میان بلدرچین از لحاظ اقتصادی و خواص بسیار مورد جالبی بود؛ این پرنده به دلیل داشتن جثه کوچک دارای مصرف غذای ناچیزی بوده اما ارزش غذایی بسار مفیدی دارد و نیاز به جای زیادی برای پرورش ندارد.

مددجوی 22 ساله‌ای که کارآفرین شد

این کارآفرین موفق شهرستان زاهدان افزود: در ابتدای کار به دلیل جا نیفتادن فرهنگ مصرف استفاده گوشت بلدرچین برای عرضه به بازار با کمی مشکل مواجه بودم اما اکنون بیشتر ادارات مشتری دارم و برای دو پزشک هم بلدرچین ارسال می‌کنم و حتی یک بلدرچین روی دست من نمی‎ماند.
زور در پایان «تلاش»، «پشتکار» و «توکل بر خدا» را رمز موفقیت خود دانست و از جوانان خواست تا با همت و توکل بر خدا، در راه تأمین معیشت خود و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشورشان قدم بگذارند.

مددجوی 22 ساله‌ای که کارآفرین شد

انتهای خبر

گزارش از هادی محمدی

captcha