سعادت جاودانه همگان در گرو شناخت قرآن‌ است
کد خبر: 3694407
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

سعادت جاودانه همگان در گرو شناخت قرآن‌ است

گروه فعالیت‌های قرآنی- امام جمعه یامچی، اظهار کرد: بی شک‌، تربیت و تزکیه انسان‌ها، برخورداری از جامعه‌ای ایده آل و سعادت جاودانه همگان در گرو شناخت قرآن‌، انس با آن‌، کسب معارف والای آن‌، عمل به احکام و دستورات این کتاب الهی است‌.

حجت الاسلام اسماعیل هادوی، امام جمعه یامچی در گفت‌ و گو با ایکنا از آذربایجان شرقی اظهار کرد: بی شک‌، تربیت و تزکیه انسان‌ها، برخورداری از جامعه‌ای ایده آل و سعادت جاودانه همگان در گرو شناخت قرآن‌، انس با آن‌، کسب معارف والای آن‌، عمل به احکام و دستورات این کتاب الهی است‌.
وی افزود: قرآن کریم ازسوی خداوند متعال برای هدایت بشر نازل شده است تا انسان را از ظلمت های گوناگون به نورانیت هئایت کند.
وی، با استناد به آیه 151سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: چنانکه در میان شما رسولی از خودتان فرستادیم که آیات ما را برای شما تلاوت می‌کند و نفوس شما را از پلیدی جهل پاک و منزّه می‌گرداند و به شما تعلیم کتاب و حکمت می‌دهد و آنچه را نمی‌دانید به شما می‌آموزد.
حجت‌الاسلام هادوی، انسان را نیازمند با آفریننده خود دانست و ادامه داد: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است. این ارتباط اگر چه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی می گیرد اما دسترسی به کلمات خود خداوند بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.
امام جمعه یامچی بااشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) یادآور شد: پیغمبر(ص) می فرمایند: حکایت قرآن و مردم حکایت زمین و باران است. در حالیکه زمین مرده و خشکیده است ناگاه خداوند برآن باران می فرستد و زمین تکان می خورد، سپس باران های تند را فرو می ریزاند و زمین تکان دیگری می خورد و رشد می کند ،آنگاه پشت سر هم نهرها را از دره ها جاری می سازد تا آنکه زمین می روید و گیاهان بالیدن می گیرد و خداوند آنچه را مایه آراستگی زمین و خوراک مردم وحیوانات است از دل آن بیرون می آورد. قرآن نیز مردمی را که آن را بپذیرند چنین می کند.
وی از رسالت دین و قرآن گفت و افرود: رسالت دین و قرآن، «شکوفایی متوازن، متعادل و هماهنگ انسان» است. بر این اساس باید انسان را شناخت و آغاز و انجام او را دانست. باید جایگاه انسان را در کل هستی به درستی تعریف کرد و رابطه او با خدا، خود، جامعه و طبیعت را تنظیم نمود.
حجت‌الاسلام هادوی تاکید کرد: اگر انسان به شکلی مانند نگاه کردن، تدبر و فهمیدن قرآن به دستورات الهی عمل کند، سعادتمند خواهد شد.

captcha