«پردیس فرهنگی» در یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3694592
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

«پردیس فرهنگی» در یزد ایجاد می‌شود

گروه فرهنگی: رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: پردیس فرهنگی یزد با مدیریت شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی شهر یزد شب گذشته در جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار کرد: مجموعه پردیس فرهنگی یزد در زمینی که متعلق به شهرداری و قسمتی هم مربوط به بخش خصوصی است، با مدیریت شهرداری و تملک آنچه در ید بخش خصوصی قرار دارد و با کمک استانداری و وزارت راه و شهرسازی و با جلب رضایت آنها  ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل سالن های نمایش فیلم، تئاتر، موسیقی، سالن کنفرانس، کتابخانه و گالری ها و من جمله یک مصلی است و آنچه توانستیم با تلاش فراوان، جلسات مکرر و پیگیری های جدی به توافق برسیم این است که کلیت کار تحویل شهرداری شود و مجددا طراحی و یک میدان بزرگ شهر ایجاد شود.

سفید افزود: امیرچقماق میدان قدیمی و بزرگ شهر شامل میدان، فضاهای تجاری، مسجد، آب انبار و آنچه نیاز یک مرکز فرهنگی در قدیم بوده است را داراست و قرار است امروز نیز میدانی طراحی شود که در آن سالن های مختلف و هر آنچه نیاز روز یک مجموعه فرهنگی است، دیده شود.

حمیدرضا قمی، رییس شورای اسلامی شهرستان یزد نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر ترافیک را بدون هوشمند سازی در نظر بگیریم پیاده سازی پروژه ها معنا پیدا نمی کند و باید پروژه های ترافیکی پیوست هوشمند سازی داشته باشد.

captcha