14 ایستگاه گردشگری در یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3694606
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

14 ایستگاه گردشگری در یزد ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی: 14 ایستگاه ویژه با عنوان ایستگاه گردشگری در یزد ایجاد می‌شود تا مسافران نوروزی با وسایل حمل و نقل عمومی به اماکن تاریخی منتقل شوند.

به گزارش ایکنا از یزد، با توجه به نزدیک شدن به ایام سال نو و پیش بینی حضور گردشگران داخلی و خارجی در این ایام درپی ثبت جهانی بافت تاریخی شهر، طی نشستی که شب گذشته با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و دیگر اعضاء کمیسیون فرهنگی گردشگری شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد، تصمیماتی در خصوص تعیین یک مسیر ویژه گردشگری با هدف کنترل ترافیک شهر یزد و دسترسی بهتر و سریعتر مسافران به اماکن دیدنی و تاریخی اتخاذ شد.
در این جلسه مقرر شد در نزدیکی اماکن دیدنی و تاریخی نظیر باغ دولت آباد، میدان امیرچقماق، آتشکده، بافت تاریخی و .... 14 ایستگاه ویژه به نام ایستگاه گردشگری ایجاد شود تا مسافران با وسایل حمل و نقل عمومی به اماکن تاریخی منتقل شوند.
همچنین هماهنگی با مدیران هتل ها، جهت استفاده مسافرین از وسیله نقلیه عمومی خاص هتل، جهت تردد در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود تا به نوعی از ایجاد ترافیک سنگین در سطح شهر خصوصا نواحی مرکزی و بافت تاریخی کاسته شود‎.
در این جلسه مقرر شد این مسیرها در نقشه های نوروزی مشخص شوند و در کنار نقشه توضیحاتی در خصوص آنها جهت اطلاع مسافران درج شود.
یادآور می شود تهیه تابلو های دو زبانه جهت ایستگاهها و شماره گذاری آنها از دیگر مسائل مورد طرح در این نشست بود.

انتهای پیام

captcha