آثار فاخر مذهبی خاک می‌خورند/ تولید نماهنگ طفوله مقتوله
کد خبر: 3695059
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
در گفت و گوی سرپرست گروه تواشیح انوارالهدی با ایکنا عنوان شد:

آثار فاخر مذهبی خاک می‌خورند/ تولید نماهنگ طفوله مقتوله

گروه فرهنگی ــ سرپرست گروه تواشیح انوارالهدی از تولید نماهنگی جدید با عنوان«طفولة مقتولة» خبر داد و گفت: این اثر به تهیه‌کنندگی مركز رسانه‌اى احرار و با اجرای گروه هم‌آوايى انوار الهدى قم در شهرک سینمایی غزالی در حال تولید است.

آثار فاخر مذهبی خاک می‌خورند/ تولید نماهنگ طفوله مقتوله 

حجازی، سرپرست گروه تواشیح انوارالهدی در گفت‌وگو با ایکنا از قم؛ از تولید نماهنگی جدید با عنوان طفولة مقتولة خبر داد و گفت: این اثر به تهیه کنندگی مركز رسانه اى احرار و با اجرای گروه هم آوايى انوار الهدى قم در شهرک سینمایی غزالی به كارگردانی ایلیا صادقی در حال تولید است.

وی افزود: اين اثر با اشعاری از صادق تاروتی، آهنگسازی عادل ربیعی و تنظیم بسیار زیبای سید مهدی احمدی تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف این گروه ایجاد نو آوری در فعالیت گروه های تواشیح کشور بوده است گفت: اضافه شدن جلوه های هنری و بصری به تولیدات صوتی، این آثار را فاخر تر می کند و موجب می شود مخاطب ارتباط بیشتر و سریعتری با اثر و محتوای تولید شده برقرار کند. به همین دلیل به تولید کلیپ و نماهنگ آثارمان روی آوردیم و تا کنون تمام آثار گروه را به صورت تصويرى گردآوری کرده ایم. 

وی تصریح کرد: کلیپ تصویری پاسداران حرم اولین اثر تصویربرداری شده گروه بوده است و اثر حاضر دومین اثری است که به صورت تصویری در حال تولید آن هستیم.
آثار مذهبی فاخر حمایت شوند

سرپرست گروه تواشیح انوارالهدی با بیان این که تواشیح نقش بسیاری در ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) به جهان دارد گفت: هنرهای قرآنی از جمله تواشيح و انشاد نقش بسیاری در ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) به جهان دارند ،اما تولید آثار مختلف به تنهایی نمی تواند موجب اشاعه این فرهنگ غنی به جهان شود بلکه برای اثر بخشی آن ها می بایست انتشار صحیح و حمایت از آثار و فرهنگ سازی توسط نهاد هایی همچون صداوسیما،وزارت ارشاد و... صورت بگیرد. 
حجازى با بیان تاثیر بسیار تواشیح در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) گفت: اگر بخواهیم اشاعه فرهنگ قرآن و اهل بیت و انقلاب اسلامی بدرستی صورت بگیرد باید سازمان ها و نهادهای مختلفی همکاری کنند و قدم به عرصه حمایت معنوی و مادی از آثار تولیدی گروه های تواشیح بگذارند؛ انتشار صحیح آثار بسیار پر اهمیت است و اگر این آثار فاخر به دست مردم نرسد، صرف تولید آن ها عملاً هیچ سودی نخواهد داشت.
این فعال قرآنی با ابراز گله مندی از عدم حمایت برخی نهاد ها گفت: متاسفانه حمایت های کمی از این آثار صورت می گیرد و ما در انتشار آن ها دچار مشکل هستیم. 
حجازی با تأكید بر لزوم حمایت از گروه‌های تواشیح و به خصوص این گروه که تولید آثاری با موضوعات ارزشی و سیاسی روز را در دستور كار خود قرار داده بیان كرد: اگر این آثار به دست مردم نرسد اثر بخشی لازم را نخواهد داشت، در حالی که بسیاری از نهاد ها همچون موسسه اوج، خانه سرود بسیج و ... می توانند این آثار را حمایت و به مردم عرضه کنند. 

وی ادامه داد: تاكنون نیز منهای چند اثر تولیدی به سفارش شبکه های تلویزیونی نبا و احرار و نیز مؤسسه ولایت، مابقی آثار گروه بدون كمترین حمایت مادی و كوچك ترین وابستگی به سازمان یا نهادی، صرفا با هزینه شخصی  تولید شده اند.

این قاری قرآن با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن گفت: دشمنان تولیدات رسانه ای پر زرق و برق خود را به راحتی تولید و عرضه می کنند و برای مردم دنیا و مخصوصا مردمان کشورمان خوراک فرهنگی مسموم تهیه می کنند در حالی که تولیدات رسانه ای افسران فرهنگی جبهه مقاومت که به صورت آتش به اختیار در حال فعالیت هستند در گوشه ای خاک می خورند و مورد غفلت و بی توجهی مسئولین قرار گرفته اند.
سرپرست گروه تواشیح انوار الهدی در خصوص زمان و هزینه تولید آثار گفت: ضبط و تولید هر کار در استودیو و تمرین اعضا حدودا دو هفته تا یک ماه زمان می برد و تولید هر کار موزیکال و یا آکاپلا میلیون ها تومان هزینه در بر دارد.
حجازی در خصوص انتشار آثار این گروه تواشیح گفت: تا کنون تنها از بستر فضای مجازی در انتشار آثار و تواشیح های گروه استفاده کرده ایم ضمن این که شبکه های قرآن و معارف سیما و نيز رادیو قرآن تعدادی از آثار گروه را پخش کرده اند اما انتظار حمایت بیشتری از سازمان ها و نهاد های ذیربط داریم. وی تاکیدکرد: ناراحتی ما به خاطر این است که آثاری بی کیفیت از بعضی از خواننده ها بارها از رسانه ملی پخش می شوند در حالی که کارهای با کیفیت و دارای محتوای ارزشی ما و دیگر هنرمندان اين عرصه در حال خاک خوردن و مورد بی توجهى مسئولان فرهنگی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در پایان جا دارد از تلاش های افرادی که به نوعی در رشد و تعالی گروه انوار الهدی قم سهیم بوده اند به ویژه از زحمات خالصانه دکتر محمد زاده مدیر شبکه قرآن تشکر کنم . ایشان نه تنها برای گروه ما بلکه برای تمام فعالان این عرصه نقش پشتیبانی دلسوز را همواره ایفا کرده و با توجه به ظرفیت های دستگاه های مطبوعشان حتی الامکان سعی کرده اند تا یاری رسان هنرمندان فرهنگی قرآنی این کشور باشند .

انتهای پیام

captcha