برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان
کد خبر: 3695070
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان

گروه فرهنگی ـ کنگره ملی شعر خلیج فارس، هفتم اردیبهشت ۹۷ بدر شهر هندیجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست هماهنگی کنگره ملی شعر خلیج فارس عصر دوشنبه هفتم اسفند با حضور محمدصادق كريمی كيا مديركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان و مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی هندیجان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

محمد صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این نشست گفت: مجموعه استانداری، نگاه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و اجتماعی هندیجان و سایر مناطق کمتر برخوردار دارد و از برنامه‌های شاخص فرهنگی، اجتماعی و عام المنفعه در این مناطق حمایت و استقبال می‌کند.

وی افزود: در سال ۹۶ شکوفایی و رونق بسیار خوبی در زمینه‌های مختلفی از شهر هندیجان شاهد بودیم و امیدوار هستیم با یک هم افزایی و به‌کارگیری خرد جمعی، رونق مضاعفی در همه بخش ها را داشته باشیم.

کریمی‌کیا با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج فارس در این شهرستان در اردیبهشت ۹۷ گفت: به یاری خداوند و همت مدیران دست اندرکار، رویداد با اهمیت و باشکوهی را در حوزه فرهنگ و ادب کشور رقم خواهیم زد. بر اساس مذاکرات صورت گرفته با دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همه ظرفیت‌های فکری، فرهنگی و هنری و امکانات موجود در هندیجان برای برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس مهیا است و برای اعتلای نام و جایگاه خلیج فارس و هندیجان از تمام توان و امکانات بهره خواهیم برد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان  خاطرنشان کرد: بی شک برگزاری کنگره خلیج فارس می‌تواند به جهت دهی فرهنگی و ترسیم افقی روشن برای هندیجان کمک کند و در این راستا با دعوت از مجموعه هایی همچون صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگی، استفاده لازم از آنان را خواهیم برد.

مسعود میرزا پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان نیز در این نشست گفت: برگزاری این کنگره، یک خواست عمومی است و همه دست اندرکاران و فعالان فرهنگی را به مشارکت و همگرایی در اجرای این رویداد دعوت می‌کنیم.

میرزاپور اظهار کرد: شهرستان هندیجان و اسکله زیبای بهرکان محل برگزاری اجرای کنگره خواهد بود و این اسکله و خلیج که نماد مجموعه‌ای سترگ از شکوه ایران است و باید به درستی بازشناخت و بازتعریف شود تا به تثبیت جایگاهش در مجموعه میراث جهانی بیانجامد.

وی از همه استان‌ها و شهرهایی که هویت و اعتبارشان را وامدار خلیج فارس هستند خواست تا در برگزاری این رویداد ملی با قلم و قدم سهیم شوند.

گفتنی است؛ کنگره ملی شعر خلیج فارس، هفتم اردیبهشت ۹۷ با حضور شخصیت های برجسته ادبی و فرهنگی کشور و استان در شهر هندیجان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha