مراسم «درهای باز» کمکی بزرگ به مبارزه با اسلام‌هراسی
کد خبر: 3695071
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

مراسم «درهای باز» کمکی بزرگ به مبارزه با اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل- هفته گذشته 200 مسجد درسراسر بریتانیا درهای خود را به روی عموم مردم با هر عقیده و دینی باز کردند.

مراسم درهای باز مساجد کمکی بزرگ به مبارزه با اسلام‌هراسیبه گزارش ایکنا، پایگاه خبری «richmondandtwickenhamtimes»، در مطلبی درباره اهمیت برگزاری این گونه برنامه‌ نوشت: این کار بخشی از برنامه «از مسجد من بازدید کن» است. این رویداد  ملی 4 سال پیش به همت شورای مسلمانان بریتانیا با هدف مقابله با کلیشه هایی که در رسانه‌ها ارائه می‌شود، کلید خورد.

این برنامه به مردم این امکان را می دهد که خودشان از نزدیک با دین اسلام و مسلمانان آشنا شوند.  

همزمان با افزایش جمعیت مسلمانان در بریتانیا و افزایش تقاضا برای مساجد، بسیار مهم است که مساجد درهای خود را به روی افراد جامعه باز کنند تا از سوءتفاهم‌‌ها درباره اسلام جلوگیری شود، امری که غفلت از آن باعث بوجود آمدن شکاف در جامعه می‌شود.

بیش از 70 درصد از بریتانیایی‌ها تجربه حضور در مکان‌های مذهبی ادیان دیگر را ندارند و 90 درصد آنها هرگز پا به مسجد نگذاشته‌اند. از این آمار ناگفته پیداست که بدون وجود چنین رویدادهای ابتکاری، شکاف میان مردم در جامعه‌ای چون بریتانیا بیشتر می‌شود.

رویداد «از مسجد من بازدید کن» مورد حمایت دولت بریتانیا و همچنین رهبران دیگر ادیاقرار  و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا و صادق خان شهردار لندن هر دو با شرکت در این رویداد از مسجد منطقه خودشان بازدید کردند.

کارشناسان معتقدند چنین ابتکاراتی در برهه کنونی که برخی به دنبال از بین بردن پیوندهای اجتماعی در جامعه‌ای مثل بریتانیا هستند، بسیار مهمند.

انتهای پیام

captcha