نگاهی به فعالیت‌های کانون مهد قرآن کوثر تهران
کد خبر: 3695160
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

نگاهی به فعالیت‌های کانون مهد قرآن کوثر تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد ــ گزارشی از فعالیت‌‌های کانون مهد قرآن کوثر شهر تهران ارائه می‌شود.

غلامعلی یوسفی‌نسب، مسئول کانون مهد قرآن کوثر شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا؛ ضمن بیان این مطلب گفت: کانون کوثر در سال 1371 به همت مهدی شالی، پدر شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس «حمیدرضا شالی»‌ تأسیس و بنده از سال 1372 به‌عنوان مربی حفظ قرآن وارد این کانون شدم.
وی ادامه داد: در ابتدا از دوره‌های مؤسسه حدود 50 نفر که عمدتاً از دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی بودند، استفاده می‌کردند و طی ایام تابستان نیز گاهی تعداد قرآن‌آموزان به 80 نفر هم می‌رسید.
یوسفی‌نسب با تأکید بر اینکه این کانون تحت نظارت مؤسسه مهد قرآن فعالیت می‌کند، اظهار کرد: روش حفظ قرآن همان روش ابداعی مهد قرآن بود که در پایان هر جلسه با قرآن‌آموزان گفت‌‌وگویی پیرامون برخی از داستان‌های قرآن داشتیم.

نگاهی به فعالیت کانون مهد قرآن کوثر تهران

وی با ابراز گلایه از اینکه متأسفانه با گذشت زمان و تغییر شرایط حاکم بر جامعه چون ورود و گسترش ماهواره‌ها، روی کار آمدن مدیران سست ایمان و متأسفانه بروز و ظهور سست ایمانی در خانواد‌ه‌ها و میان فرزندان، به تدریج از قرآن‌آموزان کم شد، تأکید کرد: اما همچنان در کانون قرآن شاهد حضور علاقه‌مند به فراگیر علوم آسمانی بودیم.
یوسفی‌نسب تصریح کرد: در کنار آموزش حفظ قرآن از کتاب‌های آموزشی مفاهیم قرآن نیز بهره‌ بردیم که طی آن بازه زمانی توانستیم سه نفر از قرآن‌آموزان حافظ کل قرآن شود و تعدادی نیز حافظ اجزاء شوند.
وی ادامه داد: به تدریج آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن به جای حفظ قرآن در اولویت کارها و فعالیت‌هایمان قرار گرفت و در حال حاضر پس از اتمام 9 جلد کتاب‌های مفاهیم قرآن، چند سالی است که در جلسات قرآن به بحث ترجمه، تجزیه، ترکیب و تفسیر آیات قرآن و بیان احادیثی از اصول کافی پرداخته می‌شود.
یوسفی‌نسب با اشاره به اینکه مسئولیت کانون توسط مهدی شالی به بنده تفویض شد و برپایی کلاس مفاهیم قرآن ویژه بانوان، در خصوص مطالبی که طی این جلسات ارائه می‌شود، گفت: برپایی کلاس تجزیه و ترکیب آیات و تفسیر قرآن و حدیث ویژه 12 نفر از آقایان، برپایی کلاس مفاهیم قرآن جلد 9 برای شش نفر از بانوان، برگزاری کلاس مفاهیم قرآن جلد هشت برای 20 نفر از بانوان در خیابان آزادی، محدوده خیابان استاد معین از جمله برنامه‌های مؤسسه است.
مسئول کانون مهد قرآن کوثر استان تهران با اشاره به اینکه کلاس‌های مفاهیم قرآن تحت نظارت بنده برگزار می‌شود، ادامه داد: این کلاس‌ها با بهره‌گیری از اساتیدی چون جهانبخش، دهدشتی، سیاه‌پوش، راحتی، عالی، آقاپور و ... به صورت سیار در منازل و ثابت در مسجد قدس و مسجد حضرت رسول(ص)، امامزاده طرشت، مسجد محمدیه شهرستان نهاوند و زینبیه شهرک طالقانی ویژه بانوانو آقایان برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، کانون مهد قران کوثر استان تهران در خیابان شهید اشرفی اصفهانی، بلوار مرزداران، خیابان بوستان پنجم غربی، پلاک 9، حسینیه شهید شالی قرار دارد.
انتهای پیام

captcha